Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat

Håller på att hjälpa en polare att sätta ihop en liten låtskiss-studio.

Vi hittade bra pris på ett Lexicon Omega kort - bundlat med kortet fanns Cubase LE.

Har scorat nätet på lite info om denna version och hittade lite snack om att Cubase LE inte skulle stödja Drag n drop -funktionen, något som är väldigt viktigt då han kommer att använda EZ Drummer och ofta kommer att dra in färdiga loopar.

Samtidigt hittade jag några trådar som pekade på att detta bara gällde äldre versioner, alltså Cubase LE 1 och att stöd för drag n drop ska finnas i Cubase LE 4???

Det verkar som att det är Cubase le 4 som följer med när man köper Lexicon-kortet.

Alltså, om jag förstått infon rätt så ska LE versionen ha stöd för 48 audiokanaler, 64 midis, 8 VSTi, MEN - drag n drop måste finnas.

Sist, går det att senare uppgradera den medföljande LE-versionen till någon större cubase-version. Ev. essential???

Någon?

Claes? 😄 PMa mig gärna om du har någon fin bundle på ett ljudkort och en programvara som uppfyller ovanstående krav i liknande prisklass, runt 2000:-

Annons
Postat

Okej, tack Lars!

Med tanke på ditt arbete ser jag dig som en tillförlitlig källa, du har väl testat versionernas olika kompabilitet på ditt jobb... 😄

Tack!

Någon mer som kan svara på mina följdfrågor?

Postat

Någon mer som kan bekräfta bara så att vi inte gör en tabbe och beställer fel... väldigt viktigt att drag n drop med ez drummer funkar

Postat (redigerat)

http://www.toontrack.com/products.asp?item=7#4

enligt den listan så är LE otestad eller stödjer inte dragndrop. MEN! maila dem å fråga, för jag är 99% säker på att version 1 av samtliga cubaseversioner inte stödde dragndrop, men från version 2 och uppåt så stöds det i alla. (alla "varianter" bygger ju på samma kod, dvs version 4 av LE och fullversion är typ samma sak)

Redigerat av Lars XLN Audio

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.