Jump to content
Annons

Thomanns fraktavgift

Recommended Posts

Analogfreak (oregistrerad)
Postat (redigerat)

Varför erbjuds man fri frakt vid ordrar över €199 om man bestĂ€ller frĂ„n England men inte om man bestĂ€ller frĂ„n Sverige.

KĂ€nns inte relevant att man gör sĂ„na skillnader. 🙂

http://www.thomann.de/gb/index.html

Redigerat av Analogfreak
Annons
Postat

GnÀller du över 150 spÀnn?? Kom igen!!! TÀnk bara vad det kostar ta bilen till musik affÀren t.ex. HÀr fÄr du det hemkört för 150kr, finns nog inget som slÄr det.

Postat
  Rabieshund sa:
Fast 150 spĂ€nn Ă€r ju en pizza och nĂ„gra öl. 🙂

Exakt 😄

Postat
  crillemannen sa:
GnÀller du över 150 spÀnn?? Kom igen!!! TÀnk bara vad det kostar ta bilen till musik affÀren t.ex. HÀr fÄr du det hemkört för 150kr, finns nog inget som slÄr det.

Det Ă€r jobbigt att vara sĂ„ hĂ€r snĂ„l... 😄

Postat (redigerat)

Jag Ă€r rĂ€tt nöjd med det faktum att de har enhetsfraktkostnad till Sverige. 🙂 Jag Ă€r dock mindre nöjd med att jag sprutade toalettregöringsmedel i vĂ€nster öga för fem minuter sedan. 😄

Redigerat av Hellpig
Postat
  Hellpig sa:
Jag Ă€r dock mindre nöjd med att jag sprutade toalettregöringsmedel i vĂ€nster öga för fem minuter sedan. 🙂

Varför gjorde du det? 😄

Postat
  KillwithSkill sa:
GnÀlla över 150 spÀnn? DÄ börjar man undra hur mÄnga hÀr betalar för sina pluggar?

Är jag avslöjad? 😄

Postat
  Analogfreak sa:
Varför gjorde du det? 🙂

Det var inte rakt frĂ„n flaskan utan nĂ€r jag höll pĂ„ att stĂ€da toa, blöt trasa mot ett hörn och squuuiirrrt! sĂ„ trĂ€ffade det givetvis mig i ökat. Är det normalt att man ser allt i grönt efter nĂ„got sĂ„nt hĂ€r?

😎

Lamt skojigt. SÄ illa Àr det inte. Det Àr bara en grön ton.

😄

Sorry för offtopic.

maart (oregistrerad)
Postat
  Analogfreak sa:
Varför erbjuds man fri frakt vid ordrar över €199 om man bestĂ€ller frĂ„n England men inte om man bestĂ€ller frĂ„n Sverige.

KĂ€nns inte relevant att man gör sĂ„na skillnader. 😄

DV247.com har ocksÄ fri frakt inom Storbritannien (inte sÄ konstigt eftersom dom ligger i England). Det jag menar Àr att DPD uk (eller vad den engelska posten nu heter) kanske har nÄn specialgrej som den svenska posten saknar.

Postat
  Analogfreak sa:

KĂ€nns inte relevant att man gör sĂ„na skillnader. đŸ˜±

DĂ€rför att Sverige Ă€r en liten ankskit belĂ€gen i Europas utkant. 😄

Andra skÀl Àr att Storbritannien har typ 60 000 000 invÄnare och förmodligen har ett större inköp Àn

lilla Sverige (=dagliga leveranser) vilket pressar fraktkostnaden, och i sin tur ökar köpviljan dÄ man

slipper dito. Har sjÀlv backat ett flertal gÄnger frÄn köp just p g a fraktkostnaden. Inte för att den Àr speciell hög

utan för att den kommer som en extra kostnad. Är de smarta sĂ„ bakar de in frakten i varans pris. Hade lockat

mycket mer till köp.

Glöm dock inte att Thomann har tvÄ Ärs garanti pÄ mycket. Det kan vara guld vÀrt!

Fast deras priser imponerar sannerligen inte đŸ„°

För att vara Europas största musikaffÀr...

BJORNANDERSSON (oregistrerad)
Postat

Àr thomann europas största musikaffÀr?? dom Àr ju dyra som fan jÀmfört med dv247 osv....

Postat

150 kr Àr inga stÄlar om man jobbar, men kan man fÄ det fraktfritt frÄn den ena butik tar man ju det istÀllet om varans pris e detsamma, kommer ihÄg nÀr man gick gymnasie eller Äret efter dÄ jag lÀste komvux, dÄ rÀkna man vartenda krona som om de va hundralappar...tÀnk om man fortfarande gjort det, fan va rik man varit.

maart (oregistrerad)
Postat
  BJORNANDERSSON sa:
Àr thomann europas största musikaffÀr?? dom Àr ju dyra som fan jÀmfört med dv247 osv....

det dÀr Àr inte helt sant...

Thomann har dessutom ett större storiment, med bl.a. bÄde blÄs- och strÄkinstrument med tillbehör. Och deras leveranser Àr typ 5 gÄnger sÄ snabba (senast jag bestÀllde tog det 3 dagar innan jag hade grejorna frÄn Thomann och 16 frÄn DV247).

Jag tycker bÄda butikerna Àr bra och kompletterar varandra bra.

Postat (redigerat)

Att Thomann gör skillnad pÄ folk och folk och erbjuder vissa fraktfritt men inte andra gör att jag av princip inte gynnar sÄna.

Redigerat av Analogfreak
Postat

okej...jag har inte kollat in alla deras priser helt extremt nogrant men ofta nÀr man ska köpa nÄgot upplever man att det Àr billigare hos dv247...var ligger förresten thomann butiken??e de berlin eller?

Postat

men stÀmmer det att thomann Àr europas största??

maart (oregistrerad)
Postat
  BJORNANDERSSON sa:
var ligger förresten thomann butiken??e de berlin eller?

Butiken ligger i Treppendorf (var nu det ligger). Tror det finns info om det pÄ deras hemsida.

BJORNANDERSSON sa:
okej...jag har inte kollat in alla deras priser helt extremt nogrant men ofta nÀr man ska köpa nÄgot upplever man att det Àr billigare hos dv247...

En del saker Àr mycket billigare frÄn DV247, men en del Àr billigare frÄn Thomann. Dessutom har Thomann som sagt större sortiment.

Det du sa (som jag sa inte stÀmmer riktigt):

BJORNANDERSSON sa:
dom Àr ju dyra som fan jÀmfört med dv247 osv....

ger lĂ€tt kĂ€nslan av att det Ă€r stor prisskillnad. Och det Ă€r det som sagt pĂ„ vissa saker, men lĂ„ngt ifrĂ„n alla. Frakten Ă€r dessutom nĂ„gra tior billigare (och snabbare) dĂ€rifrĂ„n Ă€n frĂ„n DV247 😎

BJORNANDERSSON sa:

SvÄrt att veta. Antagligen (eftersom dom skriver det) i nÄtt avseende men om det innebÀr störst lager, sortiment, ÄrsomsÀttning, antal anstÀllda, o.s.v. vet jag inte.

maart (oregistrerad)
Postat
  MrMarcus sa:
150 kr Àr mycket för den som gÄr i skola och sparar.

Visst Ă€r det sĂ„, mat för en hel vecka ju 😼

För mig handlar det om vad priset landar pÄ i slutÀndan (inkl. frakt och sÄnt). Visar det sig att det inte Àr sÄ stor skillnad mot att köpa i nÄn svensk musikaffÀr gör jag hellre det, men om det blir ett gÀng hundralappar Àr det ju inget att fundera pÄ. NÀr jag bestÀller frÄn utlandet brukar jag alltid fundera igenom om det Àr nÄtt mer jag behöver. Dessutom brukar jag kolla med lite kompisar om nÄn av dom ska ha nÄtt, och i sÄ fall dela frakten.

jag Àr sjÀlv student och har/tar inga lÄn.

Postat

Det kan vara vÀrt att tÀnka pÄ att Thomann betalar svensk moms, vilket gör att grejor man köper dÀr Àr avdragsgilla.

RÀkna pÄ totalpriset, inkl frakt, multiplicera det med 0.8 och jÀmför sedan med dv247 sÄ Àr jÀmförelsen mer rÀttvis.

Postat
  BJORNANDERSSON sa:

Musicstore.de (Köln) Àr störst.

Gear4Music UK (York) har bÀst priser.

Postat (redigerat)
  Analogfreak sa:

KĂ€nns inte relevant att man gör sĂ„na skillnader. 😄

Kan ju bero pÄ att engelsmÀnnen redan sjÀlva har Ànnu bÀttre musikaffÀrer Àn Thomann, sÄ hur ska de annars locka kunder dÀrifrÄn?

Vad har Musikbörsen Online att erbjuda folket i Tyskland och Sverige i jÀmförelse med Thomann hehe?

www.gear4music.com

www.dolphinmusic.co.uk

www.imuso.co.uk

www.dv247.com

etc.

Förakta annars inte www.musicstore.de! 3 Ärs garanti. Bra frakter.

Har testat ALLA, utom Thomann och dv247. Men det kommer sÀkert det ocksÄ...

Redigerat av debatt
Postat
  debatt sa:
Kan ju bero pÄ att engelsmÀnnen redan sjÀlva har Ànnu bÀttre musikaffÀrer Àn Thomann, sÄ hur ska de annars locka kunder dÀrifrÄn?

Vad har Musikbörsen Online att erbjuda folket i Tyskland och Sverige i jÀmförelse med Thomann hehe?

www.gear4music.com

www.dolphinmusic.co.uk

www.imuso.co.uk

www.dv247.com

etc.

Förakta annars inte www.musicstore.de! 3 Ärs garanti. Bra frakter.

Har testat ALLA, utom Thomann och dv247. Men det kommer sÀkert det ocksÄ...

Musicstore tar ocksĂ„ €15 i frakt som Thomann. Vad Ă€r det som Ă€r sĂ„ bra?

Postat

Musicstore Àr i stort i nivÄ med de engelska.

Det Àr bra.

Det var bra emballerat frÄn Musicstore.

Thomann har jag som sagt inte handlat frÄn Ànnu,

sÄ om frakterna Àr bÀttre, likvÀrdiga eller sÀmre

hos Musicstore jfr med Thomann vet jag inte nu.

Tycker vÀl generellt att webbutikerna Àr bra.

Fast Gear4Music trodde mig inte nÀr jag sa att adaptern

till ljudkortet fattades. Ett klart minus.

De har ocksÄ dyr frakt vill jag minnas,

men mycket bra priser, sÄ det har man igen

OM man bestÀller mycket pÄ en gÄng.

Detta med samma frakt oavsett hur mycket man

bestÀller kan vara bÄde pÄ gott och ont.

😄

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vÄr community genom att registrera dig. Det Àr enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in hÀr.

Logga in nu
  • Senaste foruminlĂ€ggen

• Annons
  • Annons
  • Sorry, this is not supposed to be used in the sidebar. Please move to the block somewhere else.
  • Just nu inloggade (Visa hela listan)

• Inga registrerade medlemmar Ă€r inloggade just nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat nÄgra kakor pÄ din enhet för att du bÀttre ska kunna anvÀnda den hÀr sajten. LÀs vÄr kakpolicy och om hur du kan Àndra instÀllningar. Annars utgÄr vi frÄn att du Àr bekvÀm med att fortsÀtta.