Jump to content
Annons

Thomanns fraktavgift


Analogfreak (oregistrerad)

Recommended Posts

Annons
Analogfreak (oregistrerad)
Gnäller du över 150 spänn?? Kom igen!!! Tänk bara vad det kostar ta bilen till musik affären t.ex. Här får du det hemkört för 150kr, finns nog inget som slår det.

Det är jobbigt att vara så här snål... 😄

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag är rätt nöjd med det faktum att de har enhetsfraktkostnad till Sverige. 🙂 Jag är dock mindre nöjd med att jag sprutade toalettregöringsmedel i vänster öga för fem minuter sedan. 😄

Redigerat av Hellpig
Link to comment
Dela på andra sajter

Analogfreak (oregistrerad)
Jag är dock mindre nöjd med att jag sprutade toalettregöringsmedel i vänster öga för fem minuter sedan. 🙂

Varför gjorde du det? 😄

Link to comment
Dela på andra sajter

Varför gjorde du det? 🙂

Det var inte rakt från flaskan utan när jag höll på att städa toa, blöt trasa mot ett hörn och squuuiirrrt! så träffade det givetvis mig i ökat. Är det normalt att man ser allt i grönt efter något sånt här?

😎

Lamt skojigt. Så illa är det inte. Det är bara en grön ton.

😄

Sorry för offtopic.

Link to comment
Dela på andra sajter

maart (oregistrerad)
Varför erbjuds man fri frakt vid ordrar över €199 om man beställer från England men inte om man beställer från Sverige.

Känns inte relevant att man gör såna skillnader. 😄

http://www.thomann.de/gb/index.html

DV247.com har också fri frakt inom Storbritannien (inte så konstigt eftersom dom ligger i England). Det jag menar är att DPD uk (eller vad den engelska posten nu heter) kanske har nån specialgrej som den svenska posten saknar.

Link to comment
Dela på andra sajter

Varför erbjuds man fri frakt vid ordrar över €199 om man beställer från England men inte om man beställer från Sverige.

Känns inte relevant att man gör såna skillnader. 😱

http://www.thomann.de/gb/index.html

Därför att Sverige är en liten ankskit belägen i Europas utkant. 😄

Andra skäl är att Storbritannien har typ 60 000 000 invånare och förmodligen har ett större inköp än

lilla Sverige (=dagliga leveranser) vilket pressar fraktkostnaden, och i sin tur ökar köpviljan då man

slipper dito. Har själv backat ett flertal gånger från köp just p g a fraktkostnaden. Inte för att den är speciell hög

utan för att den kommer som en extra kostnad. Är de smarta så bakar de in frakten i varans pris. Hade lockat

mycket mer till köp.

Glöm dock inte att Thomann har två års garanti på mycket. Det kan vara guld värt!

Fast deras priser imponerar sannerligen inte 🥰

För att vara Europas största musikaffär...

Link to comment
Dela på andra sajter

BJORNANDERSSON (oregistrerad)

150 kr är inga stålar om man jobbar, men kan man få det fraktfritt från den ena butik tar man ju det istället om varans pris e detsamma, kommer ihåg när man gick gymnasie eller året efter då jag läste komvux, då räkna man vartenda krona som om de va hundralappar...tänk om man fortfarande gjort det, fan va rik man varit.

Link to comment
Dela på andra sajter

maart (oregistrerad)
är thomann europas största musikaffär?? dom är ju dyra som fan jämfört med dv247 osv....

det där är inte helt sant...

Thomann har dessutom ett större storiment, med bl.a. både blås- och stråkinstrument med tillbehör. Och deras leveranser är typ 5 gånger så snabba (senast jag beställde tog det 3 dagar innan jag hade grejorna från Thomann och 16 från DV247).

Jag tycker båda butikerna är bra och kompletterar varandra bra.

Link to comment
Dela på andra sajter

Analogfreak (oregistrerad)

Att Thomann gör skillnad på folk och folk och erbjuder vissa fraktfritt men inte andra gör att jag av princip inte gynnar såna.

Redigerat av Analogfreak
Link to comment
Dela på andra sajter

BJORNANDERSSON (oregistrerad)

okej...jag har inte kollat in alla deras priser helt extremt nogrant men ofta när man ska köpa något upplever man att det är billigare hos dv247...var ligger förresten thomann butiken??e de berlin eller?

Link to comment
Dela på andra sajter

maart (oregistrerad)
var ligger förresten thomann butiken??e de berlin eller?

Butiken ligger i Treppendorf (var nu det ligger). Tror det finns info om det på deras hemsida.

okej...jag har inte kollat in alla deras priser helt extremt nogrant men ofta när man ska köpa något upplever man att det är billigare hos dv247...

En del saker är mycket billigare från DV247, men en del är billigare från Thomann. Dessutom har Thomann som sagt större sortiment.

Det du sa (som jag sa inte stämmer riktigt):

dom är ju dyra som fan jämfört med dv247 osv....

ger lätt känslan av att det är stor prisskillnad. Och det är det som sagt på vissa saker, men långt ifrån alla. Frakten är dessutom några tior billigare (och snabbare) därifrån än från DV247 😎

men stämmer det att thomann är europas största??

Svårt att veta. Antagligen (eftersom dom skriver det) i nått avseende men om det innebär störst lager, sortiment, årsomsättning, antal anställda, o.s.v. vet jag inte.

Link to comment
Dela på andra sajter

maart (oregistrerad)
150 kr är mycket för den som går i skola och sparar.

Visst är det så, mat för en hel vecka ju 😮

För mig handlar det om vad priset landar på i slutändan (inkl. frakt och sånt). Visar det sig att det inte är så stor skillnad mot att köpa i nån svensk musikaffär gör jag hellre det, men om det blir ett gäng hundralappar är det ju inget att fundera på. När jag beställer från utlandet brukar jag alltid fundera igenom om det är nått mer jag behöver. Dessutom brukar jag kolla med lite kompisar om nån av dom ska ha nått, och i så fall dela frakten.

jag är själv student och har/tar inga lån.

Link to comment
Dela på andra sajter

Varför erbjuds man fri frakt vid ordrar över €199 om man beställer från England men inte om man beställer från Sverige.

Känns inte relevant att man gör såna skillnader. 😄

http://www.thomann.de/gb/index.html

Kan ju bero på att engelsmännen redan själva har ännu bättre musikaffärer än Thomann, så hur ska de annars locka kunder därifrån?

Vad har Musikbörsen Online att erbjuda folket i Tyskland och Sverige i jämförelse med Thomann hehe?

www.gear4music.com

www.dolphinmusic.co.uk

www.imuso.co.uk

www.dv247.com

etc.

Förakta annars inte www.musicstore.de! 3 års garanti. Bra frakter.

Har testat ALLA, utom Thomann och dv247. Men det kommer säkert det också...

Redigerat av debatt
Link to comment
Dela på andra sajter

Analogfreak (oregistrerad)
Kan ju bero på att engelsmännen redan själva har ännu bättre musikaffärer än Thomann, så hur ska de annars locka kunder därifrån?

Vad har Musikbörsen Online att erbjuda folket i Tyskland och Sverige i jämförelse med Thomann hehe?

www.gear4music.com

www.dolphinmusic.co.uk

www.imuso.co.uk

www.dv247.com

etc.

Förakta annars inte www.musicstore.de! 3 års garanti. Bra frakter.

Har testat ALLA, utom Thomann och dv247. Men det kommer säkert det också...

Musicstore tar också €15 i frakt som Thomann. Vad är det som är så bra?

Link to comment
Dela på andra sajter

Musicstore är i stort i nivå med de engelska.

Det är bra.

Det var bra emballerat från Musicstore.

Thomann har jag som sagt inte handlat från ännu,

så om frakterna är bättre, likvärdiga eller sämre

hos Musicstore jfr med Thomann vet jag inte nu.

Tycker väl generellt att webbutikerna är bra.

Fast Gear4Music trodde mig inte när jag sa att adaptern

till ljudkortet fattades. Ett klart minus.

De har också dyr frakt vill jag minnas,

men mycket bra priser, så det har man igen

OM man beställer mycket på en gång.

Detta med samma frakt oavsett hur mycket man

beställer kan vara både på gott och ont.

😄

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...