kenjoswe Postat 26 januari 2010 Postat 26 januari 2010 Hej alla, Jag har just installerat Cubase 5 på min Vista-maskin. När jag försöker att starta Cubase får jag upp i Vistas "Program Compability Assistant": "This program requires D3DRM.dll, which is no longer included in this version of Windows" Betyder detta att det inte går att köra Cubase 5 på Vista? Kent J.
KillwithSkill Postat 26 januari 2010 Postat 26 januari 2010 kenjoswe sa: Hej alla, Jag har just installerat Cubase 5 på min Vista-maskin. När jag försöker att starta Cubase får jag upp i Vistas "Program Compability Assistant": "This program requires D3DRM.dll, which is no longer included in this version of Windows" Betyder detta att det inte går att köra Cubase 5 på Vista? Kent J. http://www.dlldump.com/download-dll-files_...0/download.html
fender__ Postat 26 januari 2010 Postat 26 januari 2010 kenjoswe sa: Hej alla, Jag har just installerat Cubase 5 på min Vista-maskin. När jag försöker att starta Cubase får jag upp i Vistas "Program Compability Assistant": "This program requires D3DRM.dll, which is no longer included in this version of Windows" Betyder detta att det inte går att köra Cubase 5 på Vista? Kent J. Cubase 5 ska gå att köra i vista! Eller iaf vista 64 bit vilket jag körde med innan! Det problemet har jag aldrig stött på så det vet jag inget om! Va tror du händer om du försöker ladda ner skiten? testa iaf 😕 http://www.dlldump.com/download-dll-files_...0/download.html
kenjoswe Postat 26 januari 2010 Trådstartare Postat 26 januari 2010 KillwithSkill sa: http://www.dlldump.com/download-dll-files_...0/download.html D3DRM.dll ingår inte i Vista ska jag ändå installera den? Vilket kommando ska man skriva för att registrera .dll? Kent J.
fender__ Postat 26 januari 2010 Postat 26 januari 2010 kenjoswe sa: D3DRM.dll ingår inte i Vista ska jag ändå installera den?Vilket kommando ska man skriva för att registrera .dll? Kent J. Skadar väl inte å testa? Kommando? 😕
D200 Postat 27 januari 2010 Postat 27 januari 2010 Brukar väl ligga i system32-mappen under windows...?
kenjoswe Postat 27 januari 2010 Trådstartare Postat 27 januari 2010 D200 sa: Brukar väl ligga i system32-mappen under windows...? Ja, den ska ligga i system32. Men måste man inte registrera .dll:en så att registryt känner till filen..? Annars gör den ingen nytta. Men om Cubase 5 går att köra på Vista varför måste man då komplettera med en fil som inte hör till Vista eller Cubase? Kent J.
kenjoswe Postat 28 januari 2010 Trådstartare Postat 28 januari 2010 kenjoswe sa: Ja, den ska ligga i system32.Men måste man inte registrera .dll:en så att registryt känner till filen..? Annars gör den ingen nytta. Men om Cubase 5 går att köra på Vista varför måste man då komplettera med en fil som inte hör till Vista eller Cubase? Nu har jag bytt till Windows 7 och då startar Cubase utan problem. Kent J.
fender__ Postat 28 januari 2010 Postat 28 januari 2010 kenjoswe sa: Nu har jag bytt till Windows 7 och då startar Cubase utan problem. Kent J. Bra gjort där! 😏
Rabieshund Postat 28 januari 2010 Postat 28 januari 2010 Konstigt att det inte funkade på ditt Vista.. Jag kör Cubase 5 på Vista 64-bit utan några som helst problem!
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in här.