Jump to content
Annons

Tycker faktiskt lite synd om Basshunter här...


Rawbert

Recommended Posts

alex30free (oregistrerad)

nej, 50% av 100 miljoner är ju ändå 50 miljoner!

Även om jag har svårt för hans musik. Verkar han vara en fantastisk kille som brinner för det han gör. Jag tror att det viktigaste för honom har varit att få göra sin musik. Resten har han helt enkelt skitit i. Sen ställs han i denna BigBrother-situation inför en fråga som han inte har tänkt så mycket på.

Mer slipade typer får honom att känna sig dålig. Personligen tror jag inte att det är så illa som det låter.

Om det trots allt är så är det fördjävligt. Hursom verkar han vara en kanonkille som jag önskar allt gott.

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons
alex30free (oregistrerad)

http://www.aftonbladet.se/nojesbladet/klic...ticle6485702.ab

”Basshunters” manager, Henrik Uhlman, säger:

– Han har diskuterat det med människor som inte riktigt vet hur situationen ser ut för honom.

Så det finns ingen anledning att omförhandla ert kontrakt?

– Våra affärsförhållanden, eller hur de fungerar, är inget som ni har något att göra med överhuvudtaget, säger han.

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag är lite förvånad att så pass många (inte bara här, alltså) redan fått så bestämda uppfattningar om "managementdealens" innehåll.

Det kan bero på att han själv säger på film att han ger bort hälften av sina inkomster till en manager. Det ska till en sjukt gnabbig konfliktsökande Valle för att se något positivt i det.

Link to comment
Dela på andra sajter

Det kan bero på att han själv säger på film att han ger bort hälften av sina inkomster till en manager. Det ska till en sjukt gnabbig konfliktsökande Valle för att se något positivt i det.

Eller en naiv nattvaktare med med inställningen att alla managers "blåser" artister...

Självklart ser jag inget positivt i att en artist avtalar bort 50% av ALLA WHATSOEVER SAMLADE intäkter gå till en manager. Men som sagt; ingen här har någon aning om hur avtalet egentligen ser ut. Å andra sidan; om vad Basshunter "själv säger" i dokusåpan är tillräcklig beskrivning av den sanna verkligheten för dig — good for you! Själv tror jag att verkligheten är en annan — även om du verkar ha problem med att jag tror just det.

Link to comment
Dela på andra sajter

Men som sagt; ingen här har någon aning om hur avtalet egentligen ser ut. verkligheten för dig — good for you! Själv tror jag att verkligheten är en annan — även om du verkar ha problem med att jag tror just det.

Jo men det är ju just det.... inte ens Basshunter (eller någon jurist) vet hur avtalet ser ut... den enda som vet hur avtalet ser ut är ju managern (så som det framstår här)

Link to comment
Dela på andra sajter

Eller en naiv nattvaktare med med inställningen att alla managers "blåser" artister...

Tja, det är inte direkt ovanligt. Och vad är 50% - som är den enda uppgift vi har, varför diskutera något annat eller möjligheten att Basshunter ljuger? 😏 - om inte en blåsning.

Självklart ser jag inget positivt i att en artist avtalar bort 50% av ALLA WHATSOEVER SAMLADE intäkter gå till en manager. Men som sagt; ingen här har någon aning om hur avtalet egentligen ser ut.

Hur skulle ett avtal där procentsatsen 50 ingår kunna se bra ut, enligt dig?

Link to comment
Dela på andra sajter

varför diskutera något annat

Well, vad fan vet jag... Jag råkade vara den ende i tråden som inte var särskilt övertygad om sanningen i vad som faktiskt sägs i "inslaget". Och vips — så ska jag förklara mig för de mer insatta.

Hur skulle ett avtal där procentsatsen 50 ingår kunna se bra ut, enligt dig?

Efter som du tjatar så du blöder: Om managern även fungerar som medproducent med större (ekonomiskt) risktagande så är det väl inte helt chockerande orimligt att t.ex. de mekaniska rättigheterna splittas 50/50. Och om managern även hänger med på och ansvarar för turnérna — ja, vad fan... Däremot skulle jag hellre se att sådana överenskommelser separerades så att de reglerade management, musikproduktion respektive turné var för sig. Det skulle gynna alla parter eftersom det ger en klarare bild om vad överenskommelsen gäller samt hur intäkterna fördelas — och inte minst vilka intäkter som fördelningen avser.

Link to comment
Dela på andra sajter

inte ens Basshunter (eller någon jurist) vet hur avtalet ser ut... den enda som vet hur avtalet ser ut är ju managern (så som det framstår här)

Du menar att Basshunter har undertecknat ett avtal som han inte har läst eller förstått innebörden av?

Link to comment
Dela på andra sajter

Du menar att Basshunter har undertecknat ett avtal som han inte har läst eller förstått innebörden av?

Ja det verkar ju vara fallet enligt honom själv... han sa ju själv att ingen jurist har kollat på avtalet (jag känner ju inte honom personligen utan går efter det som sägs i inslaget... sen kan man ju spekulera hur mycket man vill om avtal hit och dit)

Link to comment
Dela på andra sajter

Ändå köper du rätt av att 50% av allt som han drar in går till en manager — för att han säger det? Eller?

Men.. är det inte det vi diskuterar då vi får ju gå efter vad som sägs i klippet? du säger ju att det är normalt med 50% de flesta andra verkar tycka det är lite väl mycket...

Har du tittat på hela klippet?

Det är ju inte bara de 50% som verkar lite oroväckande... killen har haft en singel etta i fem veckor och ett album på första plats i två på Englands listan och han har ingen aning om vad för slags kontrakt han har (pub kontrakt) eller hur mycket försäljningen varit på ...

Han har ju helt förlitat sig på sin manager inte kollat upp någonting... den enda som verkar veta nåt är ju hans manager

Lite naivt... det måste du väl ändå hålla med om

Link to comment
Dela på andra sajter

Vaddå blåst? 50/50 betyder inte alltid "blåst" (även om nu 99% av alla människor tänker på just ordet "blåst" så fort manager nämns).

Har du utförligare detaljer om vilka villkor som regleras mellan Basshunter och hans manager i deras samarbete för att göra bedömningen att han blivit blåst?

Eller går du stenhårt på vad som "sägs" i ... um, inslaget.

😆

haha

trodde du om nån skulle hänga med i mina poetiska ordlekar 😄

jag har inte en susning om hur eller vad han har överenskommit med sin manager eller management

min enda riktiga synpunkt i sammanhanget är att alla vuxna tillräkneliga människor har ett eget ansvar för det man ger sig in i

är det nån som blåst nån här så är det den gode bh som isf blåst sig själv

och det är ju inte så att han inte känt till 50/50 dealen - bara att han plötsligt fått höra av andra att det är ovanligt korkat fördelat

han får skylla sig själv

Redigerat av Demonproducenten
Link to comment
Dela på andra sajter

trodde du om nån skulle hänga med i mina poetiska ordlekar 🙂

Det gjorde jag nog också — men så är jag ju å andra sidan, som Herr Nattvaktare sa, en sjukt gnabbig konfliktsökande typ... Gotta live up to the rep and maintain my status 😛

och det är ju inte så att han inte känt till 50/50 dealen - bara att han plötsligt fått höra av andra att det är ovanligt korkat fördelat

Korkat, om det faktiskt gäller samtliga intäktsområden, ja.

Link to comment
Dela på andra sajter

Det gjorde jag nog också — men så är jag ju å andra sidan, som Herr Nattvaktare sa, en sjukt gnabbig konfliktsökande typ... Gotta live up to the rep and maintain my status 🙂

Korkat, om det faktiskt gäller samtliga intäktsområden, ja.

korkat - att han inte verkar veta själv 😛

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...