Jump to content
Annons

Sladdar från kontrollrum


martin555

Recommended Posts

Tjena

Jag håller på att bygga en liten studio och är i full gång med väggbyggning. Jag sitter och funderar lite på hur jag ska göra med microfonsladdar och hörlurssladdar från kontrollrummet till inspelningsrummet. Jag var o spelade in i en annan studio nyligen och där hade de en wallbox (ingen aning om det heter så men jag har fått för mig det). Hur som helst var jag dum nog att inte fråga var de hade fått tag i den. Min fråga är nu om det är någon som vet var man kan få tag i en sådan i sverige eller om det är svårt att bygga en själv? Jag tycker att jag har letat hur mycket som hellst utan resultat.

MVH

Martin

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

Jag har byggt mina själva för att de skall passa mina mått. Man köper elektronikboxar från ELFA och borrar upp och monterar kontakter. Rekomenderar dock att köpa färdiga då det inte är lätt att få snyggt om man inte har bra maskiner. Din lokala musikaffär eller ännu bättre än PA-firma/audioinstallatör kan ta hem en sån till dig. Bl.a. har Luthman i strl från 8-20 XLR. På samma ställe kan du köpa mutikabel till mikronfo och linjekablage. Se till att dra rejäla rör melan rummen så att du kan dra flera kablar vid senare tillfällen. Man skall också vara noga med att försegla hål man gör med akustikmassa (en slags akrylfogmassa). Dämpningen mellan rummet blir aldrig bättre än svagaste länken.

Lycka till

Mattias

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...