Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat

jag och bandet jag är med i har gjort en inspelning i studion i min skola.. problemet är att trummorna inte låter nå bra, speciellt inte bas trumman, så jag har setat och programmerat in en ny bas trumma efter vår trummis inspelning, men det är lite takt ändringar i låten och kvantiseringen hänger inte riktigt med, jag lykades till en början, utan att inte ha en blekaste aning om hur jag gjorde, få till så att Cubase kände av bastrummans slag och det vara bara att trycka in men i sista taktbytet så ville det inte fungera längre och nu är jag fast, av nån anledning har kvanitseringen hamnat ett halvt slag fel, och den är inte synkad med den inspelade bastrumman längre, nån som vet hur jag ska göra?

Jag har vart in i audio editorn och fifflat med hitpoints m.m. det var så jag lyckades på första delen, jag har ställt event start och end före och efter det parti jag vill ändra.

Om ni inte förstår vad jag menar så får ni säga till så att jag kan försöka förklara ännu tydligare! tackar för svar!

//Johan

Annons
Postat (redigerat)

Det enklaste måste väl vara att stänga av kvantiseringen o flytta det / de felaktiga slaget/en manuellt? Tempomappningen är ju inte ett direkt justeringsverktyg för otajt spel.

EDIT: annars har du ju KT Drumtrigger som fixar kicken på ett kick.

Redigerat av Lundin
Postat

Tack så mkt för svaret! ska försöka få han som har hand om studion att installera den där pluggen, den verkar riktigt bra!

om nån har fler ideér så svara gärna! 🙂

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.