BJORNANDERSSON (oregistrerad) Postat 14 januari 2010 Postat 14 januari 2010 Jag har funderat ganska mkt över detta.. Om man använder ex ez drummer eller superior, kanske ad osv.. Hur gör ni då när ni ska mixa trumorna? gör ni det i sjävla ez drummern eller miar ni ner separata spår till audio o kör därefter??
KillwithSkill Postat 14 januari 2010 Postat 14 januari 2010 Både EZ och Superior går att köra som multiinstrument (som det kallas i Logic, dom andra vet jag inte vad det heter). Och på så sätt kan man skicka varje instrument enskilt ut på aux-kanaler! Alternativt bounca ner spåren. Antingen i ditt daw eller så går det att göra det internt i Superior. I EZ går det inte!
BJORNANDERSSON (oregistrerad) Postat 14 januari 2010 Postat 14 januari 2010 ahaa..fan va efterblivet jag jobbar då....om du sänder det ut till aux till ditt mixerbord i ditt daw kan du då köra vst plugins på samma sätt som på ett audiospår?
KillwithSkill Postat 14 januari 2010 Postat 14 januari 2010 ahaa..fan va efterblivet jag jobbar då....om du sänder det ut till aux till ditt mixerbord i ditt daw kan du då köra vst plugins på samma sätt som på ett audiospår? Ja
Gilbert Postat 14 januari 2010 Postat 14 januari 2010 Jag har funderat ganska mkt över detta.. Om man använder ex ez drummer eller superior, kanske ad osv.. Hur gör ni då när ni ska mixa trumorna? gör ni det i sjävla ez drummern eller miar ni ner separata spår till audio o kör därefter?? Kör alltid ut på separata kanaler i DAWns mixer (annars så kan man ju inte använda UAD-pluggarna!).
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in här.