Soxic Postat 7 januari 2010 Postat 7 januari 2010 Har funderat lite och har bestämt mig för att byta mickar på min Squire Precision Bass. Trots att det är en relativt billig bas så gillar jag den. Lätt som luft, skönt grepp, etc. Dock så är ju micken av högsta kvalitet och brummar en del. Tänkte byta ut mot denna http://www.thomann.de/se/seymour_duncan_ss...ebasspickup.htm Är det en dum idé? Någon som vet om denna pickup är tyst (humbucking)? Har inga lödningskunskaper eller verktyg så det får i sådana fall bli att lämna in till JAM.
Soxic Postat 8 januari 2010 Trådstartare Postat 8 januari 2010 Fick svar på Talk Bass forumet 😛 If they're pickups specifically made for P-bass style basses, then I see no reason why they wouldn't fit in a Squier P-Bass. I have Fender MIM pickups in my P, I had to file the pickup opening a bit to make them fit, but it was no big deal. So if you like your bass and it plays well, then go for it! It's absolutely worth the trouble! Those are nice pickups. Many of the members here at TB think highly of them. I don't think you have anything to worry about. Best of luck and happy to help.
Guitar Nilsson Postat 8 januari 2010 Postat 8 januari 2010 Vore jag du skulle jag skaffa en orginal Fender P-basmick. Jag bytte nyss till en sån på min Falcon P-baskopia, och nu låter den ta me fan som en heläkta Fender. Ruskigt nöjd är jag. Den surrade som fan innan, nu är den väldigt tyst, och hela djudet är helt annorlunda, en botten jag inte trodde var möjlig, rent, djupt snygg diskant, det ultimata ljudet både live och i studio.
Soxic Postat 8 januari 2010 Trådstartare Postat 8 januari 2010 Låter grymt! Har du en länk till en sådan mick så jag kan beställa en???
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in här.