Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat

Hej! jag är ganska ny på det här med studio o så men jag tänkte iaf investera i ett par bra hörlurar. jag har kollat runt lite här o fastnat för två.

Sennheiser HD 280

http://www.thomann.de/se/sennheiser_hd280p...jkopfhoerer.htm

och Shure SRH 440-E

http://musikborsen.se/itempg.aspx?id=13908&artno=233200

måste säga att jag har en liten favorit o det är ju shure-luren men jag har inga erfarenheter alls direkt varken om dessa lurar eller studiolurar över huvudtaget.

så jag behöver bara enkel rådgivning, vilken jag ska köpa o en kort anledning till varför.

tack på förhand //Anders

Annons
Postat
Det finns ingen som kan förutspå vilka du kommer att gilla bäst, du måste prova själv.

https://www.studio.se/index.php?showtopic=71191

mycket sant. håller verkligen me 😄 men skulle kunna tänka mig andras åsikter ändå men jag tror nog att det får bli shure lurarna, tycker sennheiserlurarna verkar lite klumpiga. o det är nånting med shure-lurarna jag fastnat för. tror dessutom inte jag märker så mycket skildnad då jag bara har en väldigt enkel hemmastudio innehållande ljudkort, midiklav o lånad kondensatormic.

Postat

Om du köper Shuren, berätta efteråt hur du tycker den funkar vid sångpålägg, om den isolerar tillräckligt så det inte blir små rundgånspip på inspelningen. På det viset är nog HD280 pro de bästa av alla, såna har jag. Men jag är sugen på en lika Shurelur jag också...

Postat

Skulle rekommendera dig att kolla in audito technica ath m50. Mycket bra lurar! Bättreoch skönare ån hd280 ( har båda )

Postat
Skulle rekommendera dig att kolla in audito technica ath m50. Mycket bra lurar! Bättreoch skönare ån hd280 ( har båda )

De är lite dyrare än de som nämns, men ATH-M50 är verkligen grymt bra för pengarna, så det är dumt att inte överväga dem... 😎

Postat

asså jag tänker där precis runt tusen kronor. från början tänkte jag inte ens så mycket men har fattat att man tjänar på det. men asså jag vill verkligen hålla mig där runt tusen.

så som sagt om inga har några invändningar satsar jag på shure-luren 🙂 antagligen kanske jag köper'n på söndag, när jag är i göteborg.

Postat
Om du köper Shuren, berätta efteråt hur du tycker den funkar vid sångpålägg, om den isolerar tillräckligt så det inte blir små rundgånspip på inspelningen. På det viset är nog HD280 pro de bästa av alla, såna har jag. Men jag är sugen på en lika Shurelur jag också...

ska jag göra 😉 så gott jag kan iaf. som sagt lite nybörjare på sånt här 🙂

Postat
ska jag göra 😉 så gott jag kan iaf. som sagt lite nybörjare på sånt här 🙂

Man kan lätt göra det misstaget att man får rundgång när man spelar in, om man har för starkt ljud i lurarna. Sen funderar man på vad det är för mystiska svaga pip när man lyssnar. Det är ju murder för öronen att gasa för mycket också. Att emellanåt kolla om man klarar sig på lite svagare ljud i luren, när man mixar drar man ju ofta upp lite gitarr där, bastrumma där osv, till slut är det åt h-e för starkt. Man spelar snart bort all diskant ur öronen.

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.