linegarden Postat 21 december 2009 Postat 21 december 2009 Hej på er! Har precis börjat använda mitt EMU 0404 USB, men får ingen signal från min mikrofon. Jag använder en sennheiser e855. Sladden jag har är en Pro Snake TPM6 XLR. Vad kan detta bero på? // Lina
Reakard Postat 21 december 2009 Postat 21 december 2009 (redigerat) Hej på er! Har precis börjat använda mitt EMU 0404 USB, men får ingen signal från min mikrofon. Jag använder en sennheiser e855. Sladden jag har är en Pro Snake TPM6 XLR. Vad kan detta bero på? // Lina Har du testat prata i micken samtidigt som du skruvar upp volymkontrollen för preampen (ingång A eller B ) tills du ser att den indikerar en signal? Om du har signal, stega fram från "off" till "main" med knappen under texten "direct monitor". Dra upp "level" också. Om du inte testat allt det visserligen.. Redigerat 21 december 2009 av Reakard
linegarden Postat 21 december 2009 Trådstartare Postat 21 december 2009 AHHHHH!!!! Det funkar!! Stort tack!! Enkelt problem, men svårt när man inte fattar 🙂 Har du testat prata i micken samtidigt som du skruvar upp volymkontrollen för preampen (ingång A eller B ) tills du ser att den indikerar en signal? Om du har signal, stega fram från "off" till "main" med knappen under texten "direct monitor". Dra upp "level" också. Om du inte testat allt det visserligen..
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in här.