Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat

Hejsan!

Jag har köpt hem en Behringer BCD3000 efter att hört så mycket bra om den. Jag tog hem den, installerade både Traktor LE och drivrutinerna för Kontrollen på min laptop (windows xp).

MEN, inget verkar fungera? inger händer? först o främst kan jag inte spela någon sorts musik på Traktor LE? Och sen kan jag inte få BCD3000 kontrollen att synkas med datorn? så med andra ord funkar inte den heller?

Jag har kopplat in kontrollen till datorn o använder mig bara av hörlurar, dvs så har jag inte kopplat kontrollen mot någon högtalare.

Varför funkar inte Traktor 3 LE Då?... när jag laddar upp en låt på disk A och tryckerpå Play så händer INGENTING?

snälla kan någon hjälpa mig här?

Annons
Postat

Se över dina inställningar för ljudet i programmet. Läs manualen.

Och vad menar du med "händer ingenting"? Börjar inte programmet att visa att det spelar låten, även om inget hörs? Ser du ingen klocka som räknas upp och visar hur länge du spelat låten/hur lång tid som är kvar?

Postat

Ja precis! .. Men det problemet har jag nu löst!

Det enda problem jag har nu är att kontrollen vill ej synkas med datorn och Traktor 3LE ... Traktor 3 LE fungerar som det ska, men midi-kontrollen vill ej fungera? När jag testa den på en MacBook Pro så funkade den fint, men inte på min PC Laptop? det händer helt enkelt ingenting när jag trycker på knapparna?

Postat

Har du ställt in i programmet att du ska använda BCD3000 som kontroller? Vet inte om det ska behövas, men kan ju vara värt att kolla.

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.