Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat

Hej!!!

Hoppas nĂ„gon kan hjĂ€lpa mig!? Hur gör man i Dr rex för att Ă€ndra tonen i tex en basloop som spelar i samma ton? Skall vĂ€l inte behöva öppna en ny Dr rex för varje ny tonart jag vill anvĂ€nda, det blir lite vĂ€l "plĂ„ttrigt"? Ska jag anvĂ€nda Matrix och styra detta via klaviaturet eller......? NĂ„gon som förstĂ„r hur jag menar??? 🙂🙂

Annons
Postat

Hmm...

Jag tror jag fattar vad du menar. 🙂 Och i sĂ„ fall tycker jag att du ska anvĂ€nda dig av ratten som heter Transpose eftersom den gĂ„r att automatisera, och det Ă€r just det hĂ€r Ă€ndamĂ„let den Ă€r till för 🙂 ... DĂ„ kan du spela lopen som den Ă€r och pitcha nĂ€r du behöver det.

Postat

Finns nÄgra sÀtt att göra pÄ. Ett Àr att göra som ovan och automatisera transpose-ratten. Ett annat Àr att koppla Pitch-CV utgÄngen frÄn en Matrix till motsvarande in pÄ Dr.REX-enheten och rita in pitchen dÀr. För att det ska fungera mÄste dÄ trim-ratten (sitter bredvid pitch-ingÄngen) dras upp till max och oktavratten dras ner till noll.

Ett annat sÀtt Àr att stÀmma om de enstaka delarna i rx2-loopen genom att markera en del och dra i pitch-ratten till rÀtt förskjutningsvÀrde. Detta Àr lite begrÀnsande men om man bara ska köra en slinga lÄten igenom Àr det nÀstan lÀttast.

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vÄr community genom att registrera dig. Det Àr enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in hÀr.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat nÄgra kakor pÄ din enhet för att du bÀttre ska kunna anvÀnda den hÀr sajten. LÀs vÄr kakpolicy och om hur du kan Àndra instÀllningar. Annars utgÄr vi frÄn att du Àr bekvÀm med att fortsÀtta.