Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat

Hej hopp!

Jag letar efter en schysst plugg (antingen Windows-VST eller OSX-RTAS) som jag kan anvÀnda för att detuna lite körpÄlÀgg sÄvÀl uppÄt som nerÄt. Har provat nÄgra pitchpluggar frÄn kvr-vst.com men tyckte de flesta sabbade upp istÀllet. Allt lÀt hackigt och digitalt.

SĂ„ nu vĂ€nder jag mig till er! Vad anvĂ€nder ni sjĂ€lva för att pitcha/detuna nĂ€r ni inte har en Eventide Harmonizer under ena armen? 🙂

Annons
Postat
Celemony Melodyne... 😛

Inget för en smalare budget? 🙂

Den behöver inte vara en harmonizer ala Voice Machine men en enkel och bra pitch.

Just nu leker jag med att exportera ut varje körkanal, ta in i Adobe Audition och detuna dÀr, spara ut som en ny wave och importera in i sessionen igen...

Postat (redigerat)

BÄde Logics och Cubases pitchfunktion duger ok om man inte ska Äka ivÀg för lÄngt.. (tÀnkte om du skulle snedstÀmma lite bara)

Ska du ivÀg lÄngt (mer Àn en halvton) sÄ Àr det nog Melodyne som gÀller.

edit: Spela in i 96kHz sÄ kan du Äka lÀngre utan att det lÄter piss.

Redigerat av VacUm
Postat
BÄde Logics och Cubases pitchfunktion duger ok om man inte ska Äka ivÀg för lÄngt.. (tÀnkte om du skulle snedstÀmma lite bara)

Mmm... Det Ă€r kanske bara jag som Ă€r lite kinkig och av vana brukar förutsĂ€tta att det alltid finns ett bĂ€ttre alternativ Ă€n de pluggar som följer med paket. Steinbergs pluggar har kanske blivit bĂ€ttre under den senaste tiden, precis som Cubase har blivit kraftigare med Ă„ren. 🙂

Postat

Mmm... Det Àr kanske bara jag som Àr lite kinkig och av vana brukar förutsÀtta att det alltid finns ett bÀttre alternativ Àn de pluggar som följer med paket. Steinbergs pluggar har kanske blivit bÀttre under den senaste tiden, precis som Cubase har blivit kraftigare med Ären. :rolleyes:

hmm. TÀnker vÀl inte pÄ pluggarna nu utan de funktioner som finns med i menyerna. Logics realtids-pitchshifter lÄter totalt vÀrdelöst men det finns Àven time/pitch-stretch i menyerna nÀr man editerar ljuden som lÄter helt ok sÄ lÀnge man inte gÄr för lÄngt.

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vÄr community genom att registrera dig. Det Àr enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in hÀr.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat nÄgra kakor pÄ din enhet för att du bÀttre ska kunna anvÀnda den hÀr sajten. LÀs vÄr kakpolicy och om hur du kan Àndra instÀllningar. Annars utgÄr vi frÄn att du Àr bekvÀm med att fortsÀtta.