Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat

Suttit några timmar nu och googlat i djungeln kring Bios och Chipset.

Kommer idag att få min kopia av Windows 7 Home premium.

Mitt moderkort är ett ASUS P5K SE med ett intel P35 CHIP.

Jag har försökt hitta uppdateringar till mitt p35-chip men det verkar som att det bara är jäkligt instabila beta-uppdateringar som har släppts av någon tredje part, hittar inga officiella från Intel.

Vill någon här vägleda mig. Bör/måste jag uppdatera mitt moderkorts bios och mitt intel-chip för att mitt W7 ska lira bra eller är det onödigt arbete som bara kan bli pannkaka om man har otur?

Vet att detta inte är något datorforum men här finns många duktiga inom sakområdet.

Vad säger ni?

Annons
maart (oregistrerad)
Postat
Suttit några timmar nu och googlat i djungeln kring Bios och Chipset.

Kommer idag att få min kopia av Windows 7 Home premium.

Mitt moderkort är ett ASUS P5K SE med ett intel P35 CHIP.

Jag har försökt hitta uppdateringar till mitt p35-chip men det verkar som att det bara är jäkligt instabila beta-uppdateringar som har släppts av någon tredje part, hittar inga officiella från Intel.

Vill någon här vägleda mig. Bör/måste jag uppdatera mitt moderkorts bios och mitt intel-chip för att mitt W7 ska lira bra eller är det onödigt arbete som bara kan bli pannkaka om man har otur?

Vet att detta inte är något datorforum men här finns många duktiga inom sakområdet.

Vad säger ni?

jag skulle aldrig uppdatera bios till beta-versioner. Förmodligen funkar det med det du har, skulle det inte göra det kan du börja se dig om efter uppdateringar.

Postat

Varför skulle du behöva det? Funkar det med Vista tex så funkar det med sjuan...kan inte se något annat?

Jag slängde i mitt rakt av och det fungerade, även hårdvara borde funka i de flesta fall...

Postat

Tack för era svar!

Nä jag har ingen aning om varför det skulle behövas, ville mest kolla for safety. Slipper gärna greja med det

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.