Jump to content
Annons

Har mitt Delta 1010 kolat?


Ken Kängström

Recommended Posts

Morsning!

Upptäckte för en tid sedan att mitt ljudkort började bete sig märkligt.

Helt plötsligt dog ljudet och och mjukvaruinterfacet visade just detta;

Delta_1010.bmp

Efter omstart fungerade ljudet, och allt var i sin ordning.

Men nu är problemet tillbaka och mer permanent. Innan ljudet dog denna gång, så fanns en konstant störning som hördes från ca 5-6Khz och ner till suben (Sågtandskaraktär).

Kortet är ett Delta 1010 (ej LT version, alltså med externa AD/DA-omvandlaren.)

Kör Windows XP, SP2, och ljudkortet har fungerat utmärkt i kanske 4-5 år tills nu.

Redigerat av addic59
Link to comment
Dela på andra sajter

Annons
Tack Gilbert!

Sorgligt besked, men nu vet jag att den (förhoppningsvis) inte är totalkörd åtminstone.

Tack för snabbt svar.

Förresten, bör jag koppla ur PCI, och Interfacet omgående för att undvika mer trassel?

Jag tycker det låter som en vettig idé. Och är det bara lite kondensatorer som behöver bytas så kan det vara värt det, och samtidigt passa på att göra black lion-modden som enligt många gör att den kommer upp i mycker högre klass. 😄 Om man vill pilla å dona dvs...

förresten, vilken gammal mjukvara du måste ha, min mjukvarumixer är mycket snyggare :-P

Har alltså själv Delta 1010... Och funderar starkt på att göra black lion-modden

EDIT: Lite länkar angående mod: Länk1 , Länk2

Redigerat av Limpan
Link to comment
Dela på andra sajter

  • 3 månader senare...
Jag tycker det låter som en vettig idé. Och är det bara lite kondensatorer som behöver bytas så kan det vara värt det, och samtidigt passa på att göra black lion-modden som enligt många gör att den kommer upp i mycker högre klass. 😕 Om man vill pilla å dona dvs...

förresten, vilken gammal mjukvara du måste ha, min mjukvarumixer är mycket snyggare :-P

Har alltså själv Delta 1010... Och funderar starkt på att göra black lion-modden

EDIT: Lite länkar angående mod: Länk1 , Länk2

Sent som fan, men jag tackar för hjälpen. Jag har inte fått tummen ur och fixat problemet än, men tänkte ta tag i skiten nu.

Jag öppnade interfacet och fotograferade lite. Är säkert inte till någon vidare nytta, men jag tänkte att det skadar inte att prova. Om någon ser något hemligt med bilderna får ni gärna skrika till. Dock skruvade jag inte upp för att se kretsarna för utgångarna.

DSCF3245edit.jpg

DSCF3244edit.jpg

DSCF3243edit.jpg

DSCF3242edit.jpg

DSCF3241edit.jpg

Link to comment
Dela på andra sajter

När såldes den felaktiga batchen av delta 1010 då?

Har själv ett 1010 som jag köpte 2008... Läste i den andra tråden om brus på utgångarna . är det ett högt tydligt brus?

Hur ser man på enheten om det är den gamla eller nya batchen?

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 1 månad senare...
hej! kanske lite sent å svara nu ?men jag hade samma problem å skickade min 2 kort till dom som sålt det så fixade dom det gratis på garantin-------Pelle

[

Attans, min garanti är utgången för länge sedan.

Någon som har en prisuppgift om vad det kan kosta?

Dessutom, ser något knas ut på fotografierna ovan?

Link to comment
Dela på andra sajter

BurninSven (oregistrerad)

Mitt Pci kort pajade på mitt Delta 1010, jag trodde det var ad da låddan och hittade en i Norrköping. Blev givetvis glad men det blev inte långvarigt dessvärre. Luthman hade ett nytt gick på runt 2000 spänn om jag inte minns fel. Om jag inte minns fel så kom jag i kontakt med killen som hade ad da enheten här på forumet det är typ nåt år sedan eller så kan ju vara lönt att söka i trådarna här.

hittade tråden, testa att PMa/kontakta mannen som gjorde det sista inlägget

https://www.studio.se/index.php?showtopic...p;hl=delta+1010

Redigerat av BurninSven
Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...