Jump to content
Annons

controllerbord


BJORNANDERSSON (oregistrerad)

Recommended Posts

BJORNANDERSSON (oregistrerad)

Tjaaa tøser..

Jag har satt upp min nya studio igår.

Jag har føljande:

ltd gura

epiphone thunderbird bas

breedlove akustisk gitarr

se electronics1a

se electronics 1000a

maudio keyboard

maudio ljudkort fasttrack ltra 8r

cubase essential 5

ez drummer (ej nøjd med det) någon som kan rekomendera något annat trumprogram?

mackie mr5 monitorer

jag vill kunna styra cubase med ett mixerbord/controller.

Dvs nær jag ska exemeplvis eq på sång, bas gitarr osv vill jag gøra det via ett bord jag rattar på. samma gæller med en del plugins.

Finns det sådana bord och vad kostar dom???

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

Steinberg CC121 Cubase Controller kan du styra Cubase med:

Angående trumprogram så finns det en del trådar som diskuterar detta här. Man kan enkelt säga att det finns två typer av trumprogram. Först finns de som låter färdiga. De är bra när man ska skriva en låt och vill komma igång snabbt men de låter (enlig mig) inte så bra att man vill använda dem i en färdig produktion. Här finns t.ex. EZ Drummer och Addictive Drums.

Sen finns de programmen som har helt omixade ljud. De får man jobba lite med men låter bättre i en slutmix om man kan mixa trummor. De tar ofta mycket större plats på hårddisken då de är noggrannare samplade. Här finns t.ex. BFD2 och Superior Drummer2. Det finns mixpresets med de medföljande pluggarna i de programmen också men då hamnar man lie i samma sits som med de mindre, "färdiga", varianterna.

Link to comment
Dela på andra sajter

BJORNANDERSSON (oregistrerad)

alrght...såg att mackie hade några controller också, fnkar inte dom att synka med cubase och mixa med det bordet istællet før att sitta med musen?

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag använder inte cubase själv men jag vet att det finns många olika varianter som fungerar till de flesta programmen. Det brukar stå på tillverkarens hemsida vad de fungera till och det finns ofta videor som visar hur man kan jobba med dem. Det finns säker någon vänlig själ här på forumet som har just en sådan controller och kan ge dig bättre svar på frågan än vad jag kan.

Link to comment
Dela på andra sajter

BJORNANDERSSON (oregistrerad)

Ja tack før svaret!

Skall undersøka det lite nærmare, står ju jættemkt på nætet om det så ær nog bæst att sætta sig in i det...tack!

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...