Jump to content
Annons

Bästa hörlurarna


BBenjaminz (oregistrerad)

Recommended Posts

BBenjaminz (oregistrerad)

Vilka hörlurar ska jag köpa till hemstudion, i 400-500 kr-klassen? Ska vara kristallklart ljud o gärna mkt bas. Tack på förhand!

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

SENNHEISER HD-212 PRO

Att jag väljer dem åt dig är att du säger det där med kristallklart. Egentligen finns det inga billiga lurar som har kristallklart ljud men just dessa är mycket omtycka av väldigt många. Sennheiser brukar också göra lurar med klart, "öppet" ljud. Fast ska du ha riktigt kristallklart ljud ska du ha HD-600 eller 650. Men de kostar runt 4500.- eller nåt...

Redigerat av Fredrika
Link to comment
Dela på andra sajter

maart (oregistrerad)
[...]Fast ska du ha riktigt kristallklart ljud ska du ha HD-600 eller 650. Men de kostar runt 4500.- eller nåt...

Eller HD-800 😮

jag rekommenderar Koss Porta Pro. Såg att CDON hade kampanj på dom nu och tror dom är svårslagna för dom pengarna. Kristallklart ljud kan du nog tyvärr glömma i den prisklassen... men allt är ju relativt.

Link to comment
Dela på andra sajter

tänka bara på att du blir en aningen "lurad" (försök till dåligt skämt) om du väljer lurar som framhärer olika frekvenser, tex. basen... då kommer du att, med stor sannolighet, att få problem vid mixning...

Något du bör fundera på, är i vilka sammanhang du ska använda lurarna...ENbart för lyssning? Mixning? Medhörning? Inspelning?

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag hade lagt på 500 kr och fått tag i ett par riktigt bra lurar istället. Det känns som att man inte har någon nytta av lurar i den låga prisklassen du kollar i. Köp ett par AKG K240. Klassiker som håller måttet.

Redigerat av desvaenger
Link to comment
Dela på andra sajter

Jag skulle avråda dig att köpa Sennheiser HD-212 Pro eftersom det är Dj-lurar ... jag har dessa själv och att göra musik med dessa lurar är rent ut sagt sk*t! om jag ska vara ärlig..

Men som andra säger så bör du istället spara ihop lite mer pengar och köpa dig ett par vettiga hörlurar på en gång för du kommer ändå att behöva köpa nya väldigt snart.

Link to comment
Dela på andra sajter

Eller HD-800 😆

jag rekommenderar Koss Porta Pro. Såg att CDON hade kampanj på dom nu och tror dom är svårslagna för dom pengarna. Kristallklart ljud kan du nog tyvärr glömma i den prisklassen... men allt är ju relativt.

Vill du ha mycket bas är Koss Porta Pro häftiga. Men de låter inte naturligt så du lurar lätt dig själv om du vill mixa i dem. Tänk dig att du har en förstärkare med rejäla tonkontroller och så drad du upp både bas och diskantkontrollerna rejält. Maffigt! Koss! Men många älskar Koss Porta Pro och de har blivit billiga. Jag har själv ett par. Inte till att mixa med men till min lilla Creativespelare. Och Dots gillar ju inte 212:orna. Men det är svårt att råda eftersom smak är olika. Kan du provlyssna, testa gärna 212 innan du väljer bort dem. De är billiga och har många fans. Men ingen kan lova dig ett par lurar som du kommer att gilla.

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 4 veckor senare...

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...