Jump to content
Annons

Superior Drummer & Multitrack = Cubase?


Bazz

Recommended Posts

Tjenare!

Håller på och läser manualerna men blir inte klokare för det..

Har Superior Drummer 2 och skulle vilja få ner varje enskild trumma på egen kanal i Cubase så att jag kan försöka jobba med dom enskilt. Antar att detta har med multitrack och göra. I Logic så såg det enklare ut då jag hittade nån guide för logic, men i Cubase får jag inte till det?

Vet att Superior har egen mixer men jag skulle vilja få ut det i Cubase stället. Behöver verkligen lite hjälp ^^ Gärna step by step då jag är lite trög 😛

Använder Cubase 5

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons
Löste det! Lite logiskt tänkande bara 😉

Hur?

Har inte hunnit testa så mycket men lyckades inte då jag skulle prova (ej som på EZDrummer).

Cheers!

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 2 veckor senare...

Lägg den i instrumentracket och inte som ett instrumentspår, kolla till höger om namnet på Superior när det ligger i racket och klicka på knappen där så får du välja utgångar, stereo eller flera.

post-17288-1257782725.png

Link to comment
Dela på andra sajter

Superior har ju en egen bounce-funktion som bouncar ut varje spår för sig. man kan även välja att få läckaget för varje mick på ett separat spår:)

Jag blev trött på att ha typ 30 trumspår så jag har börjat gruppera i S2.0 och sen manuellt bounca ut grupperna te.x snare, kick osv..

Link to comment
Dela på andra sajter

Lägg den i instrumentracket och inte som ett instrumentspår, kolla till höger om namnet på Superior när det ligger i racket och klicka på knappen där så får du välja utgångar, stereo eller flera.

Tack, jag hittade den lilla knappen också efter lite letande.

Men jag håller med iGnu att det är ju bästa att gruppera spåren i SD och sedan skicka ut grupper. Det jag var ute efter var två saker, dels att kunna tappa ut kicken för att kunna ducka t.ex. bas från den. Dels också att dra ut kick och snare på en egen kanal för att parallellkomprimera. Så nu har jag fyra kanaler ut från SD: stereo för "hela" setet och två monokanaler, en kick/snare som parallellkomprimeras och en kick som inte hörs utan bara styr duckningskompressorn på basen.

Tack för svaren!

Redigerat av MrTrixx
Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...