Jump to content
Annons

Vill alla cd-tryckerier ha en färdig mall?

Recommended Posts

Convent666 (oregistrerad)
Postat

Hej alla. Detta blir min första tråd på detta forum.

Jag har en liten studio hemma och är ett enmansband.

Tanken är att jag i början av nästa år vill ge ut en gratis CD till alla som kan tänkas vilja ha den.

Detta med koder och dylikt är väl inte ett måste väl? Min tanke är inte att tjäna pengar på min musik utan bara att sprida den så mycket som möjligt.

SÅ till frågan. Jag har kollat runt massa på forumet och på flera ställen som trycker cd och konvolut.

Det verkar dock som om alla vill att man ska ha allting färdigt i mallar man kan ladda ner från företagens hemsidor.

MEN jag kan inte photoshopa eller något om PDF filer osv.

Jag kan väl bara windows paint är jag rädd för.

Är det så att jag måste skicka färdiga mallar till dessa företag som sedan bara trycker?

Eller finns det hjälp att få med detta?.

Min tanke är att ha ett jewel case med 4sidig booklet. Där jag ska ha en bild+logo på framsidan sedan

sångtexterna inuti och kanske en bild på baksidan. Sedan på mitt inlay ska det vara

en enkel bild med låtlistan på. Cd skivan skal bara vara svart med vitt tryck på

bandnamnet.

Vore tacksam om någon kunde hjälpa en första släpps amatör 😕

Mvh Andreas

• 3 månader senare...
Annons
Postat

Tyvärr så lär de nog vilja ha saker som går att trycka rent tekniskt. Kolla runt lite här så lär du nog hitta någon som kan hjälpa dig. Vissa företag kan göra det mot betalning som trycker CD.

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.