Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat

Tja!

Letar efter ett snyggt rack på 4-6 enheter högt. Gärna snyggt trä med mörk bets och lack. Kanske teak eller mahogny Ska vara snyggt att ha hemma. Ca 30 cm djupt, inte mer. Måste ha nåt till mitt rme fireface och två octamic II

Sen till det vill jag ha ett case, så det blir "rack in case", ett rejält med beslag och vaddering för säker frakt. Ska vara helst komplett med både rack och case.

Finns ju massor på nätet. Men kanske nån här vet nåt riktigt snyggt och bra. Kvittar om det kostar en slant.

Nån som vet nåt bra får gärna hojta till! 🙂

Mvh// Kill

Annons
Analogfreak (oregistrerad)
Postat (redigerat)
Turnétätt verkar det inte vara här!

Ring och prata med killarna på Holmbergcases. Dom skräddarsyr det mesta. 🙂

http://www.hbc.se/

Redigerat av Analogfreak
Postat

Som analogfreak är inne på, custom design verkar vara det som gäller.

53 cm djup är det vanligaste på racken, och dina 30cm som max är rätt ovanligt.

Jag tror att det är ett projekt för dig själv att fixa. Skissa upp en ritning och lämna in till ett företag som sysslar med trä, då sågar dom till rätt bitar och bra dessutom.

Musicstore.com har en del snygga case/rack med både mörkt och ljusa träslag. Gå igenom deras sortiment, du kanske hittar något som faller i smaken, eller någon modell du vill göra en replika på fast med dina mått/krav.

Postat (redigerat)

Kollade på musicstore och det fanns inte så mycket. Holmberg är ju svindyra. Ska ha en miljard för att bara räkna ut måtten 😉

Själva racket är ju rätt enkelt att tillverka själv. Det är ju sen när själva casen ska tillverkas som det kan bli bökigt med alla lister och beslag.

Aja, få snoka vidare, hojta till om ni ser nåt 🙂

Redigerat av KillwithSkill

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.