Jump to content
Annons

Vad ska jag välja för mixerbord


Pettersson

Recommended Posts

Annons
Analogfreak (oregistrerad)
Denna är säkert trevlig men den kostar ju en del (men inte så himla mycket dock, ca 30000 kr).

http://www.allen-heath.co.uk/UK/DisplayProduct.asp?pview=104

Den tror jag på...

Jag todde ärligt talat att Yamahamixern hade liknande I/O som den där. så det var därför jag tyckte det var dumt att ifrågasätta vad han ska med den till.

Link to comment
Dela på andra sajter

Analogfreak (oregistrerad)
Skulle fortfarande välja "selleri" för ca 9000kr (för bägge) och kanske komplettera med en MC-mix. Totalt drygt 20 loppor.

Du kan inte släppa det där med selleri va? :rolleyes:

Redigerat av Analogfreak
Link to comment
Dela på andra sajter

Kul å se så många svar! 😛

Hade jag vetat att de gick å ha så mycket åsikter om detta hade jag givetvis skrivit med dehär

Jag har ett gamalt PA med bra hötagtalare, bra slutsteg men en kass mixer. Så där av valet att använda ett mixerbord istllet för bara ljudkort.

Väljer helst usb eftersom de är de enda min dator är kompatibel för.

Är de någon som vet om de finns någon bra USB motsvarighet till de ljudkortet som Gilbert gav förslag på (SAFFIRE PRO 40)

Det hade ju faktiskt kunna gått att koppla in slutsteget i en sådan historia

Nej jag behöver inte så mycket som 16 kanaler, runt 6-8 räcker för att spela in trummorna. Jag valde de stora bordet för att de hade 8 insterts, vilket man skulle kunna använda som direct-outs (för trummor)

Spännd inför vad detta för att väcka för debatt 😏

Link to comment
Dela på andra sajter

Skulle mycket hellre använda en:

http://www.focusrite.com/products/saffire/saffire_pro_40/

plus eventuellt en:

http://www.focusrite.com/products/saffire/octopre_mkii/

om man behöver 16 mic.

Kul å se så många svar!

Hade jag vetat att de gick å ha så mycket åsikter om detta hade jag givetvis skrivit med dehär

Jag har ett gamalt PA med bra hötagtalare, bra slutsteg men en kass mixer. Så där av valet att använda ett mixerbord istllet för bara ljudkort.

Väljer helst usb eftersom de är de enda min dator är kompatibel för.

Vet du om de finns någon bra USB motsvarighet till de ljudkortet som du förslog (SAFFIRE PRO 40)

Det hade ju faktiskt kunna gått att koppla in slutsteget i en sådan historia

Nej jag behöver inte så mycket som 16 kanaler, runt 6-8 räcker för att spela in trummorna. Jag valde de stora bordet för att de hade 8 insterts, vilket man skulle kunna använda som direct-outs (för trummor)

Spännd inför vad detta för att väcka för debatt

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej och välkommen hit! Kul att du tar steget att komma igång med din studio. 🙂

Som du märker så finns här fullt med världsmästare som du ser på en gång börjar ifrågasätta om du verkligen behöver en mixer och säga att det går precis lika bra med selleri. 😆

Som du förstår så får du blunda för mycket av det som skrivs här för annars kommer du bli knäpp.

Det kommer alltid jönsar som egentligen inte har nån åsikt utan bara vill ifrågasätta bara för att visa sig duktiga. Sen har vi dom som är återförsäljare för vissa produkter och gör allt dom kan för att få sälja sina märken. Du kommer märka vilka dom är.

Men känner du att det är en mixer du vill ha så ska du du definitivt skaffa en. Den här mixern ger dig ju möjlighet att spela in flera källor samtidigt.

Det finns DAW-controllers men det kan bli en senare fråga. Yamahas mixrar är väldigt bra (jag har en själv) och du får bra preampar för dom pengarna.

Dessutom så kan du styra kontrollrumslyssningen från mixern på ett smidigt sätt.

http://www.dv247.com är bland de billigaste nätbutikerna idag. Kolla gärna där...

Hoppas du kommer trivas här 😲

DAW-control? Kontrollrumslyssning?

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...