Jump to content
Annons

Recommended Posts

Annons
Postat

eftersom den är gjord att vara närmare ljudkällan å utestänger ljud utanför bättre så kommer du få mindre problem med rumsljud

det är också en annan karaktär så du kan inte räkna med samma ljud som b1:an

Postat

Har ingen erfarenhet av just den micken men det är en supernjure, alltså väldigt riktad mic vilket innebär att du slipper mycket av "runtom ljudet". Skulle tro att en bästa lösningen uppnår du om du har nån form av helmholtz diffusor bakom ryggen (i mickens riktning). Ta en titt på t.ex http://www.diffusor.com/Moduler.htm

Postat (redigerat)

Det bästa vore ju kanske att snickra men jag har inte riktigt

tid med det just nu och jag är inte så duktig på det heller.

Är det verkligen så stor skillnad på en stor kondensatormick

och en dynamisk kondensator?

Jag menar det kan ju inte vara natt och dag

skillnad? Eller?

Utdrag ur review på Harmony Central.

"I'll be using it for live lead vocals with a 9 piece Dance band.

I own Audix OM3 & OM5, SHURE BETA 58, Audix VX10, Senheiser E835, SM57 & BEta 57.

I Compared it to Neumann's KMS 105, EV ND 967,Audix OM5, BETA 58....

The SHure Beta 87 Won the shootout! In the Store, That "Blanket being pulled off of the Speaker cabs" effect was most evident with the Shure 87A... It is truly going to present your voice as solid and strong - IMHOP. This is truly a Voice Amp! Consider playing guitar through an average guitar amp, and then going to a Boutique Class A Cathode Biased Monster!"

Redigerat av Martin
Postat
Det bästa vore ju kanske att snickra men jag har inte riktigt

tid med det just nu och jag är inte så duktig på det heller.

skillnad? Eller?

Utdrag ur review på Harmony Central.

"I'll be using it for live lead vocals with a 9 piece Dance band.

I own Audix OM3 & OM5, SHURE BETA 58, Audix VX10, Senheiser E835, SM57 & BEta 57.

I Compared it to Neumann's KMS 105, EV ND 967,Audix OM5, BETA 58....

The SHure Beta 87 Won the shootout! In the Store, That "Blanket being pulled off of the Speaker cabs" effect was most evident with the Shure 87A... It is truly going to present your voice as solid and strong - IMHOP. This is truly a Voice Amp! Consider playing guitar through an average guitar amp, and then going to a Boutique Class A Cathode Biased Monster!"

Du kommer inte få bättre ljudkvalite med en dynamisk mick. Jag hade en sennhiser md441 som kostar ca 8000kr och jag fick inte så bra ljud med den jämfört med se electronics titan som jag har nu.

Postat

skillnad? Eller?

dynamisk kondensator?

vad är det?

vad innebär natt å dag-skillnad för dig?

du kommer fortfarande höra din röst

om karaktären är det du är nöjd med kan bara du själv avgöra

låna hem en å testa

Postat

Det beror på vad du spelar in för typ av sång också.

Själv har jag en ADK 51e (kondensator) och en Shure SM7b (dynamisk). Och shure sm7b slår adk 51e på fingrarna totalt, mysigare ljud. Köpte den för growl och skriksång, men faktum är att den lät bättre på ren sång än adk51e 🙂

Postat (redigerat)
dynamisk kondensator?

vad är det?

vad innebär natt å dag-skillnad för dig?

du kommer fortfarande höra din röst

om karaktären är det du är nöjd med kan bara du själv avgöra

låna hem en å testa

Haha. Jag var trött. Dynamisk kondensator = superkardoid kondensator i handformat.

Jag testar helt enkelt.

Redigerat av Martin

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.