Jump to content
Annons

Virusfråga


Fredrika

Recommended Posts

Jo, jag har letat på forumet efter Virusklon-liknande sak men det är någon som har "virus" i sin signatur etc så jag orkar inte leta efter svaret på frågan:

Är det någon som har tips på någon VSTi som ligger nära till hands för att lätt göra Virusljud jag kan använda till en ickekommersiell cover på en Depechelåt från deras senaste album? De lär använda Virus TI.

Plattan har väl fått rätt dålig kritik men jag tycker att kritikerna missat att de lagt ner ett fint jobb på att göra dynamiska ljud. Ljuden utvecklas mycket och låter levande jämfört med de flesta DAWproduktioner.

Så klart kan man använda många mjukvaror för att härma en virus men vilka är smidigast? Helst tips på gratis eller billiga pluggar.

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

Annars kan du ju skicka midi spåret till någon som har en virus ti 😄 och be att få tillbaka wav filen 😄 jag har endast virus kb så det kanske inte blir samma sak 🙁

Link to comment
Dela på andra sajter

Viral outbreak kostar $69! Det är det värt för mig!

Lennar har jag ju hört en gång! Ja, det var också ett bra tips! Men den kostar tydligen det dubbla.

Nexus är bra, jag har Nexus 1 men jag känner mig lite låst av att jag inte snabbt kan ratta ljuden så att de följer "improviserade modulationer". Kanske är det jag som inte kan hantera den på rätt sätt. Jag köper nog Outbreak.

Tack ska ni ha för hjälpen! 😏

Link to comment
Dela på andra sajter

anarkisten1 (oregistrerad)
Fast jag kan tipsa dig: Om du leder den gröna till WRAL-kontakten istället, slipper du problemet.

Om du tar den röda sladden istället och kör en loop till WRAL kontakten så slipper du virus.

Link to comment
Dela på andra sajter

En virus låter ju virus. Har fortfarande inte testat nån mjukvara som låter liknande men Sylenth1 är ett hett tips. & ja, jag har en virus i min signatur men den är numera såld, kanske dax att byta. 😄 Tröttnade lite på den just pga att den låter så förbannat mkt virus. Det är min åsikt 😳

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...