Jump to content
Annons

Recommended Posts

Pearl (oregistrerad)
Postat

Igår när jag satt med mitt cubase kom det upp en ruta där det stod på engelska: Din licens för cubase essential 4 kommer att gå ut om 3 timmar. När ja startade det i morse var det 20 minuter kvar och när dem hade gått gick det inte att öppna det.. Det står:

Application 'Cubase Essential 4' has caused the following error:

eLicenser(s) contain(s) no valid license for this application.

Options:

- For troubleshooting information click <Help>.

- Click <Licenses> to view available licenses.

- Connect a valid eLicenser and click <Retry>.

- Click <Cancel> to abort.

Hur ska jag göra för att få det att funka igen?

Annons
Postat

Har du registrerat dig hos Steinberg? Har för mig att det ingår i installationsprocessen, men går garanterat att göra i efterhand också ifal det nu skulle vara det som är problemet.

Du hittar mer information om e-licenser på Steinbergs supportsida.

Pearl (oregistrerad)
Postat

Jo det är en USB-nyckel. Jag skall ha registrerat nyckeln hos steinberg, det står det där iallafall. Cubase e dock inte installerat. Kan man göra det? är det problemet?

Postat

Under installationen av Cubase brukar man bli tillfrågad att installera Syncrosofts licensprogram också. Om du har det installerat kan du köra det för att kolla att licensen verkligen ligger på nyckeln.

Saknar du programmet kan du ladda hem det på elicenser.net

Ligger inte licensen på nyckeln får du lägga dit den. Läs mer om hur i manualen till programmet.

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.