Potatisburk Postat 4 oktober 2009 Postat 4 oktober 2009 Se rubriken ^^ Vi anvÀnder nÀmligen Pro Tools i skolan och jag Àr ganska borta vad gÀller de olika funktionerna, bl.a. metronomen. NÀr jag vÀl fick lÀra mig att man skulle lÀgga in metronomen som ett eget "click"-track (hur jÀvla onödigt Àr inte det?!) sÄ frÄgade jag hur man Àndrade tempo och taktart i lÄten. Detta fick jag inget ordentligt svar pÄ. SÄ jag undrar om nÄn vÀnlig sjÀl kan upplysa mig, gÀrna med bilder. ^^ Kan frÄga skolan om jag fÄr lÄna instruktionsboken, men det Àr inget ni behöver upplysa mig om.
desvaenger Postat 5 oktober 2009 Postat 5 oktober 2009 Kolla pÄ din transport bar (eller vad den heter, den lösa panelen med play/stop osv). 1. Dubbelklicka pÄ fönsterlisten. 2. Klicka av director (gubben med taktpinnen). 3. Skriv i ditt eget tempo / taktart.
Potatisburk Postat 5 oktober 2009 TrÄdstartare Postat 5 oktober 2009 Kolla pÄ din transport bar (eller vad den heter, den lösa panelen med play/stop osv). 1. Dubbelklicka pÄ fönsterlisten. 2. Klicka av director (gubben med taktpinnen). 3. Skriv i ditt eget tempo / taktart. DÄ stÀller du in tempo och taktart för hela lÄten. Jag vill att metronomen ska byta takart efter ett visst antal takter.
zagor Postat 5 oktober 2009 Postat 5 oktober 2009 fÄr man frÄga vad det Àr för skolan? tycker att det Àr vÀldigt konstigt att lÀraren inte svarar... Hur som helst, i edit ruler view vÀljer du Tempo och meter, och dÄ fÄr du taktart och tempo under tidslinjen. nu kan du skriva in dina Àndringar.
Potatisburk Postat 5 oktober 2009 TrÄdstartare Postat 5 oktober 2009 (redigerat) fÄr man frÄga vad det Àr för skolan?tycker att det Àr vÀldigt konstigt att lÀraren inte svarar... Hur som helst, i edit ruler view vÀljer du Tempo och meter, och dÄ fÄr du taktart och tempo under tidslinjen. nu kan du skriva in dina Àndringar. Spyken, Lund! Men jag ska fan inte klaga. JÀvligt fin studio som vi fÄr anvÀnda mer eller mindre nÀr vi vill. Funkar nu iaf, tack för hjÀlpen! EDIT: stavfel... Redigerat 5 oktober 2009 av Potatisburk
Potatisburk Postat 10 oktober 2009 TrĂ„dstartare Postat 10 oktober 2009 (redigerat) Nu av nĂ„gon anledning sĂ„ kan jag inte lĂ€ngre byta tempo. đ Jag har inga problem med att byta taktart. Det Ă€r bara att klicka pĂ„ meter och slĂ„ in i vilken takt man vill att den ska Ă€ndras och sedan vilken taktart den ska Ă€ndras till. Det Ă€r alltsĂ„ bara tempot jag har problem med. Jag fĂ„r upp tidslinjen nĂ€r jag klickar pĂ„ pilen framför "tempo", men sen har jag testat mig fram utan att fĂ„ det att funka. Har mest bytt taktart Ă€n sĂ„ lĂ€nge sĂ„ det Ă€r dĂ€rför jag först nu kom pĂ„ att jag inte kan byta tempo. EDIT: ...Pilen, inte pluset. Redigerat 27 oktober 2009 av Potatisburk
Linos Postat 10 oktober 2009 Postat 10 oktober 2009 Nu av nĂ„gon anledning sĂ„ kan jag inte lĂ€ngre byta tempo. đ Jag har inga problem med att byta taktart. Det Ă€r bara att klicka pĂ„ meter och slĂ„ in i vilken takt man vill att den ska Ă€ndras och sedan vilken taktart den ska Ă€ndras till. Det Ă€r alltsĂ„ bara tempot jag har problem med. Jag fĂ„r upp tidslinjen nĂ€r jag klickar pĂ„ + efter tempo, men sen har jag testat mig fram utan att fĂ„ det att funka. Har mest bytt taktart Ă€n sĂ„ lĂ€nge sĂ„ det Ă€r dĂ€rför jag först nu kom pĂ„ att jag inte kan byta tempo Tryck pĂ„ tidslinjen dĂ€r du vill Ă€ndra tempot och sen Ă€r det vĂ€l bara att dra musen uppĂ„t/nerĂ„t har jag för mig
Potatisburk Postat 10 oktober 2009 TrÄdstartare Postat 10 oktober 2009 Tryck pÄ tidslinjen dÀr du vill Àndra tempot och sen Àr det vÀl bara att dra musen uppÄt/nerÄt har jag för mig DÄ byter du tempo för hela lÄten... Jag vill ha en tempohöjning/sÀnkning.
Bassjov Postat 24 oktober 2009 Postat 24 oktober 2009 Har för mig att man trycker pÄ plusset (+) uppe dÀr det stÄr Tempo, dÀr kan du Àndra tempo vid en speciell location.
Potatisburk Postat 26 oktober 2009 TrÄdstartare Postat 26 oktober 2009 (redigerat) Har för mig att man trycker pÄ plusset (+) uppe dÀr det stÄr Tempo, dÀr kan du Àndra tempo vid en speciell location. Danke! Konstigt att jag inte testat det förut kan man ju tycka, men men. Tack för hjÀlpen! ^^ EDIT: Dirigenten mÄste vara igÄng... Redigerat 27 oktober 2009 av Potatisburk
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vÄr community genom att registrera dig. Det Àr enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in hÀr.