Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat (redigerat)

Tja gott folk 😄

Jag har spelat akustisk gitarr i snart 4 år, och har just börjat spela elgitarr.

Just nu så har jag en Eastone stratt (svart/vit), men nu har jag tänkt att köpa

en ny gitarr med lite mer kvalité.

Jag hade tänkt att spela mest Hårdrock/Metal låtar, men även annat också,

och jag undrar om den här gitarren är bra

http://www.blocket.se/lulea/Elgitarr_22737...?ca=1_9&w=2

Vad tror ni? Är det en bra gitarr för det priset?

Någon som har en sån här gitarr? Finns det någon annan gitarr som ni rekommenderar?

Än så är jag ju bara nybörjare, och jag sitter bara hemma på mitt rum

och spelar, så jag behöver ingen SUPER gitarr, fast jag vill ju att den ska

räcka i några år iaf 🙂

Mycket tacksam för svar

MVH // Alex 🙁

Redigerat av GitarrAlex
Annons
DieHard (oregistrerad)
Postat

Jodå köp den om det är den du vill ha. Schecter gör både prisvärda och bra guror. Har själv en blackjack. Det är ett bra på den där också så köp den innan någon annan gör det.

Postat

Tack för svaret

Det är bara ett problem, att just nu har jag inte så mycket pengar :/

Men jag ska se vad jag kan skrapa ihop 😉

Vet du om det är ett Floyd Rose stall på den där? För det är väl inte så bra för

mig som just har börjat spela.

MVH // Alex 😆

Postat
Tack för svaret

Det är bara ett problem, att just nu har jag inte så mycket pengar :/

Men jag ska se vad jag kan skrapa ihop 😉

Vet du om det är ett Floyd Rose stall på den där? För det är väl inte så bra för

mig som just har börjat spela.

MVH // Alex 😆

Inget Floyd på den. Floyd är ett svaj, så det spelar nog ingen roll om man är nybörjare eller inte. Det kan för visso va lite klurigare att stämma guran, eftersom en sträng "drar med" stallet och då ändrar stämningen på de andra strängarna. Samma sak vid vissa ackord (beroende på hur mycket du trycker ner strängarna/tonerna du spelar) och när man bänder.

Har själv haft Schecter. Mycket instrument för pengarna. Kolla även in Squier, Epiphone och Woodo.

Postat
Inget Floyd på den. Floyd är ett svaj, så det spelar nog ingen roll om man är nybörjare eller inte. Det kan för visso va lite klurigare att stämma guran, eftersom en sträng "drar med" stallet och då ändrar stämningen på de andra strängarna. Samma sak vid vissa ackord (beroende på hur mycket du trycker ner strängarna/tonerna du spelar) och när man bänder.

Har själv haft Schecter. Mycket instrument för pengarna. Kolla även in Squier, Epiphone och Woodo.

Ok, tack för svaret.

Vad rekommenderar ni för ställe att köpa ifrån? Tycker ni det är bra att provspela gitarren före man köper den,

för det är ju ganska svårt att prova en gitarr från typ Thomann.de 😉

MVH // Alex 😆

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.