Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat

hallå

jag jobbar med musik med personer med funktionsnedsättningar och är i behov av elektroniska trummor i pad-form att användas utan tillgång till dator.

hittade Alesis Performance Pad http://www.thomann.de/se/alesis_performance_pad.htm som till skillnad från en gammal Roland Octapad har inbyggda ljud och känns bra för syftet.

har inte hittat någon musikaffär som säljer den i Sverige så jag kommer nog inte kunna testa den innan men skulle behöva veta två saker:

- går det att ställa känsligheten på padsen så att den triggar på extremt lösa slag? (jobbar med en person som i nuläget slår på en virveltrumma men p.g.a. av sin funktionsnedsättning så otroligt löst att det knappt blir ljud i trumman)

- går det att ställa in valfria ljud till valfria pads eller är det bara färdiga kit? jag skulle vilja ha möjligheten att t.ex. använda samma ljud på alla pads till en början för att sedan med träning snäva av området man slår på

tack

petri

Annons
Postat (redigerat)

Tja!

Jag har testat en. Jag lånade en och spelade ett gig med den då jag hade brutit armen. Jag spelade på den istället för att spela gitarr.

Kommer inte ihåg hur pass löst man kunde slå. Men minns att den triggade bra och att man kunde välja ljuden fritt på padsen iallfall.

Luthman har den så musikaffärerna bord kunna ta hem en till dig så att du får testa.

Mvh DrHans

Redigerat av DrHans

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.