kaparn Postat 22 september 2009 Dela Postat 22 september 2009 Har problem med min gamla Nad 3020B, den brummar högt när jag trycker på on knappen. är det ngn som vet/kan fixa felet Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Analogfreak (oregistrerad) Postat 22 september 2009 Dela Postat 22 september 2009 Reggar du dig på ett studioforum för att fråga om en hi-fi produkt det första du gör? Du är i fel forum! 🤪 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
aROCKER Postat 22 september 2009 Dela Postat 22 september 2009 Reggar du dig på ett studioforum för att fråga om en hi-fi produkt det första du gör?Du är i fel forum! 😛 Eller inte, många här sitter ju på såna kunskaper. Välkommen hit! /aROCKER Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
drloop (oregistrerad) Postat 22 september 2009 Dela Postat 22 september 2009 Men NAD förstärkning funkar väl i en studio likaväl som hemma eller? Förövrigt har jag ett svagt brum i min gamla NAD också. Min NAD är från 80talet så jag gissar att det handlar om materialutmattning... Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Analogfreak (oregistrerad) Postat 22 september 2009 Dela Postat 22 september 2009 Jag trodde det var en hi-fi entusiast som hamnat i fel forum... Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
JonasW Postat 22 september 2009 Dela Postat 22 september 2009 Reggar du dig på ett studioforum för att fråga om en hi-fi produkt det första du gör?Du är i fel forum! 😛 Just 3020'n är rätt så standard i studios så nu fastnade du med arslet i brevlådan 😄 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Analogfreak (oregistrerad) Postat 22 september 2009 Dela Postat 22 september 2009 Just 3020'n är rätt så standard i studios så nu fastnade du med arslet i brevlådan 😛 Nejdå Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
barkley Postat 22 september 2009 Dela Postat 22 september 2009 http://www.diyaudio.com/forums/archive/ind...hp/t-35061.html Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
YogSothoth Postat 22 september 2009 Dela Postat 22 september 2009 (redigerat) Hur brummar det? Är det 50/100 Hz-brum så skulle jag tippa att elektrolytkondensatorerna i nätdelen har torkat och inte sköter sitt jobb längre. Kan inte just Nad så bra, men det är ett vanligt fenomen i äldre förstärkare, elektrolyter är färskvara. Kika inuti om du ser någon kondensator som spruckit/läckt/svullnat, då är det definitivt bytesdags. För någon med lite lödvana är det oftast enkelt att byta, men själva kondingarna kan gå på en slant beroende på storlek. Ps: eller precis vad det stog i tråden som barkley postade, om jag bara orkat klicka 😕 /Andreas Redigerat 22 september 2009 av YogSothoth Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
kaparn Postat 22 september 2009 Trådstartare Dela Postat 22 september 2009 Jaaaa........ jag Kanske är i fel forum (sorry) hela cybervärlden är fel forum för mig (en gubbe snart 55 bast) men jag är lite desperat vill gärna att stärkaren ska fungera 3020B är lite speciell den har en switch för MC pickup, det är inte såååå vanligt, men jag löser det . Tack för tipset Andreas ! ciao Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in här.