Jump to content
Annons

NAD stereo förstärkare

kaparn

Recommended Posts

Annons
Analogfreak (oregistrerad)

Reggar du dig på ett studioforum för att fråga om en hi-fi produkt det första du gör?

Du är i fel forum! 🤪

Dela på andra sajter

Reggar du dig på ett studioforum för att fråga om en hi-fi produkt det första du gör?

Du är i fel forum! 😛

Eller inte, många här sitter ju på såna kunskaper.

Välkommen hit!

/aROCKER

Dela på andra sajter

drloop (oregistrerad)

Men NAD förstärkning funkar väl i en studio likaväl som hemma eller?

Förövrigt har jag ett svagt brum i min gamla NAD också.

Min NAD är från 80talet så jag gissar att det handlar om materialutmattning...

Dela på andra sajter

Hur brummar det?

Är det 50/100 Hz-brum så skulle jag tippa att elektrolytkondensatorerna i nätdelen har torkat och inte sköter sitt jobb längre. Kan inte just Nad så bra, men det är ett vanligt fenomen i äldre förstärkare, elektrolyter är färskvara. Kika inuti om du ser någon kondensator som spruckit/läckt/svullnat, då är det definitivt bytesdags. För någon med lite lödvana är det oftast enkelt att byta, men själva kondingarna kan gå på en slant beroende på storlek.

Ps: eller precis vad det stog i tråden som barkley postade, om jag bara orkat klicka 😕

/Andreas

Redigerat av YogSothoth
Dela på andra sajter

Jaaaa........

jag Kanske är i fel forum (sorry) hela cybervärlden är fel forum för mig (en gubbe snart 55 bast) men jag är lite desperat vill gärna att stärkaren ska fungera

3020B är lite speciell den har en switch för MC pickup, det är inte såååå vanligt, men jag löser det .

Tack för tipset Andreas !

ciao

Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du ska bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.