Jump to content
Annons

ihopkopplade stärkare


zkaben

Recommended Posts

Annons
nop!... vill inte splitta till olika stärkare... jag vill koppla ihop topparna!...

Alltså: Gitarr---> topp1---> topp2---> låda.

Det beror på vilken stärkare du har.

Och vad du är ute efter.

Men här är några riktlinjer.

Gitarr in i första toppen. Dra ut från preamp-out eller effektloopen beroende. OBS! Tänk på att stärkare 1 behöver belastning annars bränner du rören. OBS!

Koppla in i vanliga ingången på topp 2 alternativt in effektloopen om du bara ville använda slusteget i topp 2. Sen vidare till lådan.

Link to comment
Dela på andra sajter

På din beskrivning verkar det som om du vill seriekoppla två förstärkare och det går inte. Ingången i en förstärkare är inte konstruerad så att du kan blåsa på med en så stark signal som kommer från en högtalarutgång på den första förstärkaren.

Kolin

Link to comment
Dela på andra sajter

Tjapp!...

Hur gör jag om jag vill koppla ihop tex. två eller tre rör toppar!?...

På en marshall "Direct" eller "Send" - på baksidan av Marshallen sen går du till input front på den andra marshall,eller någon annan typ av låda ,plugga in guran på förstärkare nr 1 Då kan man få ett riktigt bra ljud, när man ska spela in,jag tycker det ska vara en lite mindre förstärkare som nr 2 men det är smaksak och så gör jag.

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...