Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat

Hejsan!

Jag är lite sugen på att köpa mig en Behringer MIC2200 - den sägs ge bra värme/djup i inspelningarna. Jag har redan en Behringer MDX 2600, går dom att koppla ihop på något sätt?. Antar att man "sidechainar" om jag inte misstar mig? Rätta mig gärna så jag inte gör något dumt, tex att köpa grejerna sedan funkar det inte att koppla ihop.

Finns det någon som kanske har en Behringer Mic2200 som har lust att lägga upp ett ljudklipp så man kan höra hur den låter.

Annons
Postat (redigerat)

Output från Mic2200 till input på MDX2600, med XLR- eller TRS-sladd...

edit: sidechain är något helt annat...

Redigerat av Fertan
Postat

Preampen är helt ok för pengarna. "Värme och djup" låter mest som försäljningssnack, men den låter helt ok i alla fall. 😉 En nackdel är att man inte kan koppla bort rörinblandningen helt (en funktion som kan vara önskvärd när det gäller sådana billiga rörprylar...). Jag har inget bra exempel på hur den låter med sång, men om du går in på min testsite, så hittar du längst ner en länk till mitt ursprungliga blindtest. Det är bara tal där med olika micar och preampar - men det kan ju kanske säga någonting om den i alla fall....

Kompressorn kopplar du som sagt mellan preampens utgångar och ljudkortets lineingångar - om du tycker att du vill ha en kompressor i signalvägen där... Gör du fel med inställnngarna på kompressorn vid inspelning, så kan du ju inte backa till det rena och göra om det...

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.