mdna Postat 13 september 2009 Postat 13 september 2009 Hej alla hjälpsamma musiker! Ska precis börja tillverka lite tunes här hemma i verkstan med min bärbara dator, Roland PC 300 midisynt och Cubase SX 3. Allt gick som smort ända tills för nån minut sen då jag upptäckte ett väldigt irriterande problem; Ljudet kommer "in i datorn?" ca en halvsekund efter att jag spelar det på synten, alltså det spelas inte upp i samma stund som jag pressar tangenten. Snälla, jag är lite av en nybörjare men vill komma igång NU så om nån vet hur jag kan fixa detta, PLEASE! Har för mig att det var nåt med devices, ASIO...? om jag inte minns helt fel. Anyway, tack på förhand... mdna
hegobald Postat 13 september 2009 Postat 13 september 2009 Dags att damma av den här gamla klassikern då om emulerade portar.. https://www.studio.se/index.php?showtopic...=emulerade+port Välkommen hit förresten!
mdna Postat 15 september 2009 Trådstartare Postat 15 september 2009 Nuuuu minns jag! Tack för hjälpen och tack för välkomnandet 😳
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in här.