Jump to content
Annons

17-årig estet gitarrist


Potatisburk

Recommended Posts

Yo!

Studerar sista året på gymnasiet, Estetisk Musik på Spyken i Lund. Har ett starkt intresse för gitarr och ljudteknik och lirar metal i band. Tycker om att lira de flesta genrer, men främst Jazz, akustisk Pop o Rock och progressiv metal, lyssnar just nu på "Opeth" (The Roundhouse Tapes). Hoppas först och främst på att komma in på en högskola efter gymnasiet, kanske Malmö Musik Högskola?

Har registrerat mig för att kunna lära mig av de som kan helt enkelt, närmast hoppas jag att min kommande gitarr rigg ska bli så bra som jag kan få den för den lön jag får för att vara gitarr lärare. Har också planer på att sätta ihop en hemstudio.

www.myspace.com/thevoidswe

//Fredrik Håkansson

Redigerat av Potatisburk
Link to comment
Dela på andra sajter

Annons
maart (oregistrerad)

Välkommen hit!

härlig bredd du verkar ha, alltifrån jazz till metal. Grymt!

jag hade ungefär samma tankar angående musikhögskolan när jag gick på gymnasiet, men min instrumentlärare (saxofon i mitt fall) gav mig ett magiskt ord: folkhögskola. Först var jag väldigt tveksam till det, men nu efter tre folkis-år kan jag konstatera att det är bland det bästa som finns. Nu har jag precis börjat på musikakademin i Örebro. [/folkhögskole-predikan] 😛

välkommen än en gång!

Link to comment
Dela på andra sajter

Tack för alla svar!

@maart

Folkhögskola ska jag helt klart kolla in. Jag känner mest att jag vill plugga vidare, har inga speciella tankar om exakt vad eller var, bara jag får plugga musik.

@DivineCo

Antar att du menade Wayne Shorter =) Lyssnar på honom just nu, låter mycket bra. Sån Jazz är som bäst live, känns så intuitivt och sporadiskt. Hört talas om Django Reinhardt?

Link to comment
Dela på andra sajter

maart (oregistrerad)
Maart, känner du en basist vid namn Tim Johnsson på musikhögskolan i örebro?

=)

/Robin

utan att säga för mycket har jag för mig att jag har hört att det finns någon som heter Tim och spelar bas här, men jag är inte säker på att jag har träffat honom :rolleyes: . Men skolan har knappt börjat än (har haft 2 lektioner sen i måndags och mest stått själv i övningsrummet eller gått runt i korridorerna och druckit kaffe. Tids nog hoppas jag att jag kommer in i det lite mer.

Edit: vet du vilket program/årskurs han går?

Redigerat av maart
Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...