Baundrar Postat 1 september 2009 Postat 1 september 2009 Hejsan. Jag kanske har kommit fel:) I så fall kanske en snäll själ kan omdirigera mig till ett annat forum eller någon annan tråd på detta forum men jag har använt sökfunktionen:) Syfte? klocka min intel core 2 duo e6600 med samma uppsättning som jag klockat upp med innan fast med ett micro atx moderkort. Vilket moderkort ska ja välja? eller vilka alternativ har jag i denna djungel av moderkort? Någon som erfarenhet av att klocka på microatx moderkort? Tack på förhand:)
joachime Postat 1 september 2009 Postat 1 september 2009 Jag tror det är ganska ovanligt att man överklockar studiodatorer. Det är snarare stabilitet som prioriteras.
Baundrar Postat 1 september 2009 Trådstartare Postat 1 september 2009 Jag tror det är ganska ovanligt att man överklockar studiodatorer. Det är snarare stabilitet som prioriteras. Jag glömde nämna det:p Det är en htpc. Jag kan nog inte hålla med dig fullt ut där. Har nämligen en studiodator som är uppklockad rejält och kan bara säga att det är positivt:) allt flyter på mycket bättre, samt att latencyn minskar:) värmen spelar ingen roll då datorn står i ett annat rum där fläktarna blåser på som F*n:P
Baundrar Postat 3 september 2009 Trådstartare Postat 3 september 2009 Provahttp://www.sweclockers.com/ Peter Ska testas:) Tack
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in här.