Mike_B Posted December 16, 2004 Share Posted December 16, 2004 Har försökt få igång SIR, men det är typ svinlångt delay på den i cubase för mig. Har provat både som insert och send, inget hjälpte. Nån som vet hur jag kan fixa det? //Mike Link to comment Share on other sites More sharing options...
Kill All Autotuner Posted December 16, 2004 Share Posted December 16, 2004 Förutsätter att du laddat SIR:en med en Impulsfil ? Om du bara får en enda lång effektsvans ändå , trots att du prövat ställa parametrar på SIR:ens kontrollpanel ? Så gissar jag att den buggar. Måhända ditt Cubase är en äldre version ? I vilket fall som så är det nästan alltid VST som krånglar med Sequencern , inte tvärtom. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Henke Posted December 16, 2004 Share Posted December 16, 2004 Det går inte fixa. SIR har ett "inbyggt" latency på 8960 samples. Upphovsmannen jobbar dock fortfarande på en ny version utan latency... Detta medför att du endast kan använda den som insert och du får då kompensera för fördröjningen som jag tror att det ska finnas nån funktion för i cubase (typ "delay compensation"). SIR kan alltså inte användas i realtid ännu... Vill du ha realtidskonvolvering får du titta på något dyrare, exempelvis Waves IR1. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts