Jump to content
Annons

Ljudkort krånglar, knastrar och poppar


emilsolis

Recommended Posts

Hej!

Jag köpte mig en ny bärbar dator, Baserad på Clevo M860TU : http://www.notebookguru.de/en/Notebooks/Guru-FIRE.html

Installerade windows 7 och drivrutinerna till Motu Ultralite ljudkortet.

Jag drog igång cubase och det började knastra och poppa direkt 😱

Jag trodde det va firewire jacket i datorn som hade fel chipset.

Köpte ett expresscard på komplett med texas-instruments chipset : http://www.komplett.se/k/ki.aspx?sku=332010

Trodde det skulle funka bättre , men icke sa nicke. 😮

Då fick jag för mig att det kunde vara win 7 som va problemet.

Installerade Xp home edition och drivrutinerna till det.

Testade denna gången med fruityloops. Det poppade lika mycket nu med..

Kan inte fatta va felet är, har sökt överallt och testat olika saker men har inte kunnat lösta problemet 😱

Vore snällt med lite hjälp

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

Trådlösa nätverkskortet skall narturligtvis inaktiveras då det är en laptop... (välkänt problem)

Sen funderar jag lite?! Windows 7 är INTE släppt ännu... Släpps i Oktober så allt är väldigt beta ännu 😱

Redigerat av hegobald
Link to comment
Dela på andra sajter

Delar med andra ord IRQ med något annat...

Jepp.

Det verkar inte gå och få det på någon annan irq.

Om någon har tips så säg

Det går ju inte byta mellan olika platser då det är expresscard.

Jag testade och ändra till "standard pc" drivrutinen men när den letar upp all hårdvara efter omstart så fryser den sig efter ett tag

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 2 veckor senare...
Trådlösa nätverkskortet skall narturligtvis inaktiveras då det är en laptop... (välkänt problem)

Sen funderar jag lite?! Windows 7 är INTE släppt ännu... Släpps i Oktober så allt är väldigt beta ännu 🙁

väldigt beta:O skulle inte tro det. Var längesedan betan var ute. Det har släppts flera RC's och nu finns det till och med en uppdaterad RTM!

Så skulle tippa på att han kör RC eller RTM. Kör själv RC7229 och den funkar faktiskt väldigt bra!🙁

Link to comment
Dela på andra sajter

Ok skulle väl ha sagt att det var mina personliga erfarenheter.. men förtydligar då.. (fortfarande min personliga åsikt) När det gäller Microsofts operativsystem så beter sig det mesta vädligt mycket som betaversioner innan deras första servicepack är släppt.. Med andra ord är deras föregående och senast stabila version alltid ett bättre operativsystem att använda om man vill ha ett stablit system..

Nöjd nu?

väldigt beta:O skulle inte tro det. Var längesedan betan var ute. Det har släppts flera RC's och nu finns det till och med en uppdaterad RTM!

Så skulle tippa på att han kör RC eller RTM. Kör själv RC7229 och den funkar faktiskt väldigt bra!🙂

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...