DieHard (oregistrerad) Postat 15 augusti 2009 Postat 15 augusti 2009 Det hÀr Àr nÄgot som nog alla som gör musik instÀmmer i: http://www.dn.se/kultur-noje/musik/lyssnin...e-pris-1.931690
laxlaxlax Postat 15 augusti 2009 Postat 15 augusti 2009 Jag litar pÄ folks goda omdöme och att de flesta verkar vÀlja mp3. Det finns gott om musikutbud för hifisnubbar att göra sig belÄtna med - men de Àr stÀndigt sÄ förfÀrade.. och lÀgger fram det som att det Àr deras milda avsikt att hjÀlpa - jag Àr inte alls osÀker pÄ min förmÄga att bedöma kvalitet. Sluta jaga mig med ogg vorbis i högsta hugg. Jag bryr mig inte. Det Àr ingen som valt nÄgot de inte föredrar. Sluta trolla DN.
DieHard (oregistrerad) Postat 15 augusti 2009 Postat 15 augusti 2009 (redigerat) NÀ du har all rÀtt att sitta och vara nöjd med sÀmre ljudkvalitet sÄ kan vi som önskar oss nÄgot bÀttre se fram emot nÄgot bÀttre sÄ snart som möjligt. Helst redan igÄr. Redigerat 15 augusti 2009 av DieHard
laxlaxlax Postat 15 augusti 2009 Postat 15 augusti 2009 DieHard sa: NÀ du har all rÀtt att sitta och vara nöjd med sÀmre ljudkvalitet sÄ kan vi som önskar oss nÄgot bÀttre se fram emot nÄgot bÀttre sÄ snart som möjligt. Helst redan igÄr. Tack! Lycka till o ha det fint
ake Postat 15 augusti 2009 Postat 15 augusti 2009 SÄ producenten för Markoolio och A-Teens beklagar sig över att mÀnniskor inte uppskattar kvalitet. à ke
GÀst Postat 15 augusti 2009 Postat 15 augusti 2009 (redigerat) Det Àr precis som med allt. Vi som hÄller pÄ med verksamheten vill ha det. Men inte sÄ mÄnga mer. Eller saken Àr, att det spelar ingen större roll för den flesta mÀnniskorna. De som Àr motor intresserade och har pengar. De har 500hk. Men inte en vanlig svensson. Dock om vi fick bÀttre ljudkvalité sÄ kommer inte mÀnniskor lÀgga tusentalls pengar högtalare/lurar osv. Redigerat 15 augusti 2009 av GÀst
Rocke Postat 15 augusti 2009 Postat 15 augusti 2009 Spelar ljudkvalitén nÄgon roll alls i dagens samhÀlle? 4 av 5 lyssnar ju frÀmst i laptophögtalare eller medföljande ipodlurar, för dem spelar det ju nÀstan ingen roll ljudmÀssigt om det Àr 24-bit flac eller 64kbps Mono MP3. Innan man ser till att försöka förÀndra ljudkvalitën genom format etc, sÄ Àr det vÀl bÀst att dagens producenter fan tar sig i kragen och ger ut musik vÀrda högre ljudkvalité Àn 192kbps MP3. Det Àr det enbart ca 5% av mina album som uppnÄr.
DieHard (oregistrerad) Postat 15 augusti 2009 Postat 15 augusti 2009 laxlaxlax sa: Tack! Lycka till o ha det fint Tack detsamma.
DieHard (oregistrerad) Postat 15 augusti 2009 Postat 15 augusti 2009 ake sa: SÄ producenten för Markoolio och A-Teens beklagar sig över att mÀnniskor inte uppskattar kvalitet. à ke Visserligen sant men det var ju inte den sortens kvanti.... *host* jag menar kvalitet det var frÄgan om.
Alexho Postat 15 augusti 2009 Postat 15 augusti 2009 (redigerat) Det Àr lustigt hur olika mÀnniskor anvÀnder musiken. Jag sjÀlv anvÀnder den till 100% avkoppling. Hifi nörd som jag Àr sÄ blir njutningen betydligt mkt mer med bra kvalité. Morsan skulle inte höra skillnad pÄ en lÄt inspelad i en 1000000000000000000:- studio eller hemmapularens Berhinger studio för 4000:- Redigerat 15 augusti 2009 av Alexho
Axel Postat 16 augusti 2009 Postat 16 augusti 2009 Tja, skrev precis ett blogginlÀgg relaterat till DN:s artikel "Lyssning till varje pris". Finns att lÀsa pÄ PoplÄtar.se (bloggen). BÀttre ljudkvalitet Ät folket! /Axel
SadamJR Postat 16 augusti 2009 Postat 16 augusti 2009 Alla med normal hörsel vet att MP3-filer Àr djÀvulens pÄfund. Det Àr bara usel musik som lÄter bra i MP3-format.
Krokodil Postat 23 augusti 2009 Postat 23 augusti 2009 SadamJR sa: Alla med normal hörsel vet att MP3-filer Àr djÀvulens pÄfund. Det Àr bara uselmusik som lÄter bra i MP3-format. VÀnta. Du Àr seriös? Hahah.
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vÄr community genom att registrera dig. Det Àr enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in hÀr.