Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat

hej alla !!

Jag skriver för en vÀns rÀkning.

Vi bÄda anvÀnder FL XXL Studio 8 med M-audio delta audiophile 24/96 som ljudkort och quadcore pc med 4gb ram. Som hardware synt anvÀnder vi virus (han b och jag c).

Problemet hos min vÀn Àr följande:

FL ger utslag att midi fungerar och virusen tar emot signaler (noten dyker upp i displayen), ingen midi-keyboard anvÀnds utan min vÀn "ritar" det som ska spelas. Men inget ljud hörs. Ljudkabeln gÄr frÄn virusen direkt in till ljudkortet. "Enable midi output", "enable midi remote control" och "enable midi master sync" Àr alla aktiverade. Vi bÄda har exakt samma instÀllningar och hos mig fungerar all perfekt. Han har provat att byta rca sladd (rca med tele-adapter pÄ virusen) och ljudkortet som han har fungerar och Àr precis nyköpt, jag tycker jag provat och problemlösa till det yttersta men problemet kvarstÄr, det hörs inget ljud frÄn virusen i FL (i övrig sÄ funkar ljudet perfekt i FL). DÀrför vÀnder jag mig till er och ber om tips och rÄd om vad som kan vara fel.

nÄgon som har en idé om vad det kan vara ?

Annons
Postat

Jag vet inte hur det Àr i FL men det Àr inte sÄ att man mÄste aktivera den kanalen som synten Àr inkopplad pÄ?

Kan du inte göra sÄ annars att du sparar alla dina instÀllningar i en savefil och skickar över den till honom som han fÄr öppna (om ni kör samma ljudkort).

Har för mig nÄgon berÀttat för mig att man kan spara ner instÀllningarna till en savefil i FL.

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vÄr community genom att registrera dig. Det Àr enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in hÀr.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat nÄgra kakor pÄ din enhet för att du bÀttre ska kunna anvÀnda den hÀr sajten. LÀs vÄr kakpolicy och om hur du kan Àndra instÀllningar. Annars utgÄr vi frÄn att du Àr bekvÀm med att fortsÀtta.