Jump to content
Annons

Funkar FL Studio för mig?


Bankmannen (oregistrerad)

Recommended Posts

Bankmannen (oregistrerad)

Jag behöver spela in lite gitarr och kanske en liten trumma ibland. Har hört att man ska använda andra program till detta men har själv luskat ut att FL har audioinspelning. Frågan är bara om den är tillräckligt bra? Man har ju hört en hel del "skit" om FL.

Svara snabbt! Måste tjöpa nåt i helgen. PRONTO

mvh

Bankmannen

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons
Jag behöver spela in lite gitarr och kanske en liten trumma ibland. Har hört att man ska använda andra program till detta men har själv luskat ut att FL har audioinspelning. Frågan är bara om den är tillräckligt bra? Man har ju hört en hel del "skit" om FL.

Svara snabbt! Måste tjöpa nåt i helgen. PRONTO

mvh

Bankmannen

Gitarr och trummor fungerar väl perfekt? Jag har ju inte provat att spela in i något annat program förr så jag ska egentligen inte säga något men jag tror FL är något för dig. Om du inte har hållt på förut så är det nog FL du ska ha, det är lätt att lära sig som nybörjare också! 😄

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 2 veckor senare...
Jag behöver spela in lite gitarr och kanske en liten trumma ibland. Har hört att man ska använda andra program till detta men har själv luskat ut att FL har audioinspelning. Frågan är bara om den är tillräckligt bra? Man har ju hört en hel del "skit" om FL.

Svara snabbt! Måste tjöpa nåt i helgen. PRONTO

mvh

Bankmannen

Ja man kan ju spela in via mixern har jag för mig men tror inte FL har nått direkt stöd för gitarrer. Är väll mest för synthar igentligen men vet faktiskt inte riktigt

Link to comment
Dela på andra sajter

Stöd för gitarrer? W00t? Stöd för audiospår isf, och det ska det väl ha?

För att arbeta med icke-elektronisk musik skulle jag nog hellre satsa på Cubase, tycker personligen att FL känns lite för plottrigt och opraktiskt för inspelning av akustiska ljud och inte bara vst-synthar osv. Köp den billigaste versionen av Cubase så kommer du nog bli nöjd, det är lite mer ämnat för den typen av projekt. Plus att det finns mer hjälp att få för den typen av musik inom Cubase, det är inte så fruktansvärt många som pysslar med akustiska instrument i FL.

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 4 veckor senare...
  • 2 veckor senare...
Stöd för gitarrer? W00t? Stöd för audiospår isf, och det ska det väl ha?

För att arbeta med icke-elektronisk musik skulle jag nog hellre satsa på Cubase, tycker personligen att FL känns lite för plottrigt och opraktiskt för inspelning av akustiska ljud och inte bara vst-synthar osv. Köp den billigaste versionen av Cubase så kommer du nog bli nöjd, det är lite mer ämnat för den typen av projekt. Plus att det finns mer hjälp att få för den typen av musik inom Cubase, det är inte så fruktansvärt många som pysslar med akustiska instrument i FL.

Finns nog dom som kör aukistik i FL men tanken är nog inte att man ska göra det i första hand. Varför inte Sony's Sonar? dom verkar ha rätt bra stöd (?). Är för övrigt rätt svårbegripligt dock.

Link to comment
Dela på andra sajter

Ska ge dig ett enkelt råd. Ska du spela in audio så ska du helst inte använda fl visst finns där audio inspelning där men programmet är inte gjort för det. Och det är ett mycket svårt program att redigera audio filer i det kommer inte bli ett jätte bra resultat. Men testa det skadar inte 😆

Vad är det som är så svårt att med att spela in och redigera audio filer i fl?

Har du ens försökt?

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...