Jump to content
Annons

Recommended Posts

Annons
Postat

hej

du vet att du måste koppla in micken på baksidan av kortet va?

därefter måste du aktivera phantom power som sitter brevid lampan på framsidan

så att micken får ström

😉

Postat
hej

du vet att du måste koppla in micken på baksidan av kortet va?

därefter måste du aktivera phantom power som sitter brevid lampan på framsidan

så att micken får ström

🙁

Micken är kopplad till en svart låda som har egen strömsladd. Från den svarta låda går kabel till ljudkortet.

Postat

vänta föressten..jag såg nu att micken hade egen nätdel

då behöver du inte ström från ljudkortet..glöm vad jag sa om phantom power switchen, och du kan antagligen koppla in nätdelen till vilken port den en passar i på ljudkortet

mitt tips är istället att titta på mjukvarumixern som följer med ljudkortet

det du behöver veta finns antagligen i manualen

lycka till

Postat
vänta föressten..jag såg nu att micken hade egen nätdel

då behöver du inte ström från ljudkortet..glöm vad jag sa om phantom power switchen, och du kan antagligen koppla in nätdelen till vilken port den en passar i på ljudkortet

mitt tips är istället att titta på mjukvarumixern som följer med ljudkortet

det du behöver veta finns antagligen i manualen

lycka till

Tack.

Vad finns den för alternativ till den Mjukvarumixer ?

Kan driver vara fel ?

Postat

det installerades antagligen en kontrollpanel med kortet

där du får överblick på in/utgångarmdär kan du se ifall det ger utslag när pratar i micken

har du läst manualen?

jag kan tyvär inte hjälpa med vad du ska göra exakt, men jag hade ett m-audio kort förut & minns att det var lite

trixigt att få det att funka..mina problem löstes till största del i kontrollpanelen till ljudkortet

men du kommer nog åxo behöva göra vissa inställningar i ditt inspelnings program åxo

men en bra början är iaf att titta om micken ger utslag

🙁

Postat

där du får överblick på in/utgångarmdär kan du se ifall det ger utslag när pratar i micken

har du läst manualen?

jag kan tyvär inte hjälpa med vad du ska göra exakt, men jag hade ett m-audio kort förut & minns att det var lite

trixigt att få det att funka..mina problem löstes till största del i kontrollpanelen till ljudkortet

men du kommer nog åxo behöva göra vissa inställningar i ditt inspelnings program åxo

🙁

Ja,jag har läst manualen och tittat på inställningarna men den fungerar inte jag tror problem är inställningarna eller driver vara fel!Hjälpa mig(Vad är problemet?

Postat

har du läst manualen?

🙁

Ja,jag har läst manualen och tittat på inställningarna men den fungerar inte jag tror problemet är att inställningarna eller drivrurinerna är felaktiga!Hjälpa mig(Vad är problemet?

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.