LinusDeliberate Postat 13 augusti 2009 Postat 13 augusti 2009 (redigerat) Det går fint att ladda Ezdrummer i Ableton, inget problem med det. Men när jag ska försöka programmera egna komp så får jag bara upp en "key-editor" i clip view, vilket är jättejobbigt för då har jag ingen aning om vart alla komponenter så trumsettet sitter. Är det möjligt att få sig en "drum-editor"-view istället för piano-keys när man ska progga eget med Ezdrummer? Alternativt, finns det något annat program (förutom Cubase) som har ett bra upplägg när det gäller att progga egna komp med trum-pluggar? Redigerat 13 augusti 2009 av LinusDeliberate
Elephanttea Postat 5 september 2010 Postat 5 september 2010 HAR SAMMA problem... finns det någon där ute som kan hjälpa...? annars så struntar jag i EZ drummer och kör på Abletons partner... Session Drums verkar hur coolt som helst, men nu har jag en gammal EZ drummer som bara ligger och skräpar... en annan sak: jag kan inte dra groovarna från EZ Drummer till clips i Session View, och varje gång jag ska starta ett nytt midi spår med EZ Drummer i så frågar den efter koderna för att installera... weird...
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in här.