Jump to content
Annons

Problem med ny midi klaviatur


Paste

Recommended Posts

Hejsan!

Köpte en M-Audio KeyRig 25 för ett par dagar sen och har lite problem när det handlar om Ableton Live 7. Jag kan inte assigna varken rattarna, knapparna eller reglarna så jag kan styra det "live" i programmet. Vad jag har förstått så ska man klicka på "MIDI" knappen längst upp till höger (jämte CPU mätaren) -> klicka på ratten, reglaget eller vad det nu är och sen vrida på midi klaviaturens ratt, reglage. Sen ska det fungera utan problem, men det gör det inte!

Vad gör jag för fel?

ableton-live-7-le-session.png

MIDI knappen sitter längst upp till höger, jämte CPU mätaren.

EDIT; Har laddat hem Reason's demo och testat att assigna rattarna och där fungerar det utan problem. Men när jag la till klaviaturen i Reason så sa programmet åt mig att välja program 02 för att det ska fungera. Det finns P01 till P05 och har provat alla dessa i Ableton men fungerar inte ändå!

Tack för eventuell hjälp! 😮

Redigerat av Magnus Mollin
Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

Gjorde detta nyligen och klickade även "ON" på Remote och Sync. Hade glömt att göra detta 😆 nu fungerar det!

Men ett problem kvarstår; jag kan inte assigna mina knappar till ON/OFF delen på effekterna? eller kan det kan jag, men jag kan bara slå av med knappen på klaviaturen men inte på? har även provat att assigna två stycken olika knappar till En effekt men det fungerar inte ändå.

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...