Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat

Tycker Superior drummer 2.0 är betydligt krångligare att arbeta med i Cubase än gamla hederliga EZ-Drummer eftersom den inte har ett inbyggt midibibliotek. Istället får man använda EzPlayer - ännu ett fönster att hålla på fibbla med. Hur tar ni enklast fram EzPlayer när det döljer sig bakom arbetsfältet eller när det är nedstängt? Kanske finns enklare sätt än det jag använder mig av. Jag vill helst inte ha det framme hela tiden eftersom jag bara har en skärm och det blir så trångt annars.

Tycker dessutom att de midipatterns som följer med Superior har mycket högre velocity än de som finns i EZ-Drummer. Det vollar lite problem för mig eftersom jag blandar dessa pattern och inte riktigt får en jämn ljudnivå. Undrar även där om det finns några särskilda knep eller om man helt enkelt får nöja sig med att leka med velocityknappen tills man tycker det låter i nivå om man säger så?

Tack på förhand.

Annons
Postat
Tycker Superior drummer 2.0 är betydligt krångligare att arbeta med i Cubase än gamla hederliga EZ-Drummer eftersom den inte har ett inbyggt midibibliotek. Istället får man använda EzPlayer - ännu ett fönster att hålla på fibbla med. Hur tar ni enklast fram EzPlayer när det döljer sig bakom arbetsfältet eller när det är nedstängt? Kanske finns enklare sätt än det jag använder mig av. Jag vill helst inte ha det framme hela tiden eftersom jag bara har en skärm och det blir så trångt annars.

Tycker dessutom att de midipatterns som följer med Superior har mycket högre velocity än de som finns i EZ-Drummer. Det vollar lite problem för mig eftersom jag blandar dessa pattern och inte riktigt får en jämn ljudnivå. Undrar även där om det finns några särskilda knep eller om man helt enkelt får nöja sig med att leka med velocityknappen tills man tycker det låter i nivå om man säger så?

Tack på förhand.

Håll inne Ctrl och stega dig fram genom Cubase fönster med Tab!

Ctrl + Tab alltså!

Take care!!

/Cruncha'

Postat

Ah, just det varför tänkte jag inte på det. Var länge sedan jag använde kortkommandot. Tack så mycket! :-)

Postat

jag använder EZ och drar dom färdiga midiljuden till ett spår

sen byter jag VST från EZ till SD

pillrar lite med ljudbilden

klart 🙂

( använder ACID men det är nog likadant i alla program )

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.