Soxic Postat 25 juli 2009 Postat 25 juli 2009 Tycker Superior drummer 2.0 Àr betydligt krÄngligare att arbeta med i Cubase Àn gamla hederliga EZ-Drummer eftersom den inte har ett inbyggt midibibliotek. IstÀllet fÄr man anvÀnda EzPlayer - Ànnu ett fönster att hÄlla pÄ fibbla med. Hur tar ni enklast fram EzPlayer nÀr det döljer sig bakom arbetsfÀltet eller nÀr det Àr nedstÀngt? Kanske finns enklare sÀtt Àn det jag anvÀnder mig av. Jag vill helst inte ha det framme hela tiden eftersom jag bara har en skÀrm och det blir sÄ trÄngt annars. Tycker dessutom att de midipatterns som följer med Superior har mycket högre velocity Àn de som finns i EZ-Drummer. Det vollar lite problem för mig eftersom jag blandar dessa pattern och inte riktigt fÄr en jÀmn ljudnivÄ. Undrar Àven dÀr om det finns nÄgra sÀrskilda knep eller om man helt enkelt fÄr nöja sig med att leka med velocityknappen tills man tycker det lÄter i nivÄ om man sÀger sÄ? Tack pÄ förhand.
Mojje Cruncher Andersson Postat 26 juli 2009 Postat 26 juli 2009 Tycker Superior drummer 2.0 Àr betydligt krÄngligare att arbeta med i Cubase Àn gamla hederliga EZ-Drummer eftersom den inte har ett inbyggt midibibliotek. IstÀllet fÄr man anvÀnda EzPlayer - Ànnu ett fönster att hÄlla pÄ fibbla med. Hur tar ni enklast fram EzPlayer nÀr det döljer sig bakom arbetsfÀltet eller nÀr det Àr nedstÀngt? Kanske finns enklare sÀtt Àn det jag anvÀnder mig av. Jag vill helst inte ha det framme hela tiden eftersom jag bara har en skÀrm och det blir sÄ trÄngt annars. Tycker dessutom att de midipatterns som följer med Superior har mycket högre velocity Àn de som finns i EZ-Drummer. Det vollar lite problem för mig eftersom jag blandar dessa pattern och inte riktigt fÄr en jÀmn ljudnivÄ. Undrar Àven dÀr om det finns nÄgra sÀrskilda knep eller om man helt enkelt fÄr nöja sig med att leka med velocityknappen tills man tycker det lÄter i nivÄ om man sÀger sÄ? Tack pÄ förhand. HÄll inne Ctrl och stega dig fram genom Cubase fönster med Tab! Ctrl + Tab alltsÄ! Take care!! /Cruncha'
Soxic Postat 26 juli 2009 TrÄdstartare Postat 26 juli 2009 Ah, just det varför tÀnkte jag inte pÄ det. Var lÀnge sedan jag anvÀnde kortkommandot. Tack sÄ mycket! :-)
tordA Postat 26 juli 2009 Postat 26 juli 2009 jag anvĂ€nder EZ och drar dom fĂ€rdiga midiljuden till ett spĂ„r sen byter jag VST frĂ„n EZ till SD pillrar lite med ljudbilden klart đ ( anvĂ€nder ACID men det Ă€r nog likadant i alla program )
Soxic Postat 26 juli 2009 TrĂ„dstartare Postat 26 juli 2009 tordA, fy fan vad smart! đ Tanken har inte ens slagit mig. Mycket bra tips.
tordA Postat 26 juli 2009 Postat 26 juli 2009 Ă€sch, det skulle vilket geni som helst komma pĂ„... đ
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vÄr community genom att registrera dig. Det Àr enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in hÀr.