Jump to content
Annons

Bärbarstudiodator med lång arbetstid, firewire och stark


Radiohuvud

Recommended Posts

Kosta vad kosta vill!

Jag vill ha en bärbararbetshäst med firewire och den ska dra lite ström!

Den får gärna vara så simpel som möjligt, inga onödiga funktioner.=)

Jag har inte hängt med i branchen sen gud vet när.

Jag är 22år och det känns som jag missat alla framsteg sen månlandingen och det är lite frustrerande.

Om någon skulle kunna hjälpa mig skulle jag vara jätte glad...

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

Den vita macbooken har firewire och allt du behöver ha. Och den använder inga onödiga funktioner.

Sen finns den snygga macbook pron som är en arbetar häst. Har användbara funktioner och har firewire.

Om du vill välja mac så är dessa mycket bra men om du har en bra budgett så är inte priset onödigt.

http://www.apple.com/se/macbook/

http://www.apple.com/se/macbookpro/

Link to comment
Dela på andra sajter

Kosta vad kosta vill. Macbook pro. En stationär dator i ett bärbart format.

Har du vunnit på lotto finns den även med dessa configen vilket inte är fy skam.

bild1n.png

Redigerat av Gäst
Link to comment
Dela på andra sajter

Jag vill ha en bärbar arbetshäst

MacBook Pro!

med firewire

MacBook Pro!

och den ska dra lite ström!

MacBook Pro!

15-tummarens batteri håller i 7 timmar.

Kosta vad kosta vill!

MacBook Pro!

Något dyr jämfört med billigaste PC:n, men du ville ha en arbetshäst och sett till vad man får är den värd priset.

Den får gärna vara så simpel som möjligt

MacBook Pr... Vänta, simpel på vilket sätt?

Mac OS X är riktigt lätt att använda, men tyvärr har det massvis med avancerade funktioner och bra medföljande program. 😉☺️

Lutar mig nu tillbaka och väntar på bashning av PC-trollen... 😆

Link to comment
Dela på andra sajter

Postat (redigerat)

Haha. Jag vill egentligen inte känna mig så lätt övertalad till Mac men ni verkar vara säkra på saken.

Om ni har lite tur så har ni värvt en ny till eran sekt snart.=P

Jag har jätte svårt för att lära mig mac alltså! Fall man är gammal inbiten PC användare finns det något bra sätt kan kunna slippa få en gamal hund att sitta så att säga. Kan man tex få alla kort kommandon från windows översatt till mac så de ligger lika?

Har kollat in macbook pro nu. Verkar onekligen vara en maskin jag vill ha. Förstår inte hur 17tums datorn har längre batteritid? Jag trodde det skulle vara tvärtom med mindre skärm? Fast det kanske inte är det som drar fruktansvärt...

Redigerat av Radiohuvud
Link to comment
Dela på andra sajter

Haha. Jag vill egentligen inte känna mig så lätt övertalad till Mac men ni verkar vara säkra på saken.

Om ni har lite tur så har ni värvt en ny till eran sekt snart.=P

Jag har jätte svårt för att lära mig mac alltså! Fall man är gammal inbiten PC användare finns det något bra sätt kan kunna slippa få en gamal hund att sitta så att säga. Kan man tex få alla kort kommandon från windows översatt till mac så de ligger lika?

Det tar max 2 dagar. Sedan förstår du det mesta. Min tjejs familj köpte mac. I början frågade de om allt i två dagar. Sedan listade de ut restan själva utan problem.

Såhär kan det också gå. https://www.studio.se/index.php?s=&sh...st&p=898698

https://www.studio.se/index.php?s=&sh...st&p=900367

Jag hatar inte pc som alla tror jag gör här på forumet 😛. Har själv haft flera och har varit nöjd. Hemma har jag byggt två till familjen och de gått nu flera år utan krångel. Men nästa blir mac sa morsan. Vad som var viktigt för mig var Logic samt osx. Därför köpte jag mac.

Redigerat av Gäst
Link to comment
Dela på andra sajter

Nu har jag beställt en 17tums macbookpro!...Går fort i svängarna. Känner mig lite maniskt nästan...

Link to comment
Dela på andra sajter

Det tar max 2 dagar. Sedan förstår du det mesta. Min tjejs familj köpte mac. I början frågade de om allt i två dagar. Sedan listade de ut restan själva utan problem.

Såhär kan det också gå. https://www.studio.se/index.php?s=&sh...st&p=898698

https://www.studio.se/index.php?s=&sh...st&p=900367

Jag hatar inte pc som alla tror jag gör här på forumet 😛. Har själv haft flera och har varit nöjd. Hemma har jag byggt två till familjen och de gått nu flera år utan krångel. Men nästa blir mac sa morsan. Vad som var viktigt för mig var Logic samt osx. Därför köpte jag mac.

Haha jag älskade Liv tråden! Så himla skön.

Link to comment
Dela på andra sajter

Linus föresten vad kör du för någon Mac?

Vita MacBook i jobbet. Äldre (näst-sista-icke-Unibody) MacBook Pro i hemmet.

Att 17-tummaren har en timma längre tid bero på att större dator har plats för större batteri. Själva skärmen är strömsnål LED, så det spelar ingen roll.

Link to comment
Dela på andra sajter

Nu har jag beställt en 17tums macbookpro!...Går fort i svängarna. Känner mig lite maniskt nästan...

Underbart! 😛 Bara du pm om du har problem eller ännu bättre startar en tråd. 😄..

Redigerat av Gäst
Link to comment
Dela på andra sajter

Att 17-tummaren har en timma längre tid bero på att större dator har plats för större batteri. Själva skärmen är strömsnål LED, så det spelar ingen roll.

Jo jag gissade på det sen för jag såg att det är Litium polymer batteri vilket är helt formbart tillskillnad från Litium-jon som är cylidriskaceller.=)

Förstår inte varför jag inte sitter mer på forumet när jag är på jobbet. Livet blir så mycket roligare..tack för alla svar!=D

Link to comment
Dela på andra sajter

Sitter just på min gammla macbook (vit 2.16ghz) ca 2år gammal. Och den puttrar på sam fan. Är rätt imponerad faktikst 😄.

Allt flyttar lika bra som om den var ny mer eller mindre. Förutom att den inte ser så ny ut 😛. Inte i min ägo nu mera, vilket syns.

Link to comment
Dela på andra sajter

Inte varje dag man köper grejer för närmare 30.000 ☺️

Nej man gör ju inte det jag hoppas fan att Macbook pro levererar!=D Så jag slipper på ett par år.

Kollade inte ens vad det gick loss på. Var runt 30lök som du säger. Nudlar i ett år framöver...

Håller med. Vi hjälper dig med det mesta!

Jag tog med 4gb minne. Det fanns konfigen 8Gb men det sket jag i för jag måste ha råd med ett till nytt ljudkort. Min fråga är kanske dum som fan men jag vill inte slänga pengar i sjön utan vidare. Frågan är. Om jag vill ha 8bg minne längre fram så går väl det att byta upp sig va? Det går att byta upp sig till vad man vill eller hur?(tex en solidstate HDD eller alla extra grejjer man är sugen på att äga i macen när man har turen att bo i ett I-Land) Annars blir jag agressiv och dödar någon mac random mac ägare...=)

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag tog med 4gb minne. Det fanns konfigen 8Gb men det sket jag i

Bra, för det är dyrare att lägga till 8 GB från Apple än att köpa minne från annan datorbutik och sätta i maskinen senare.

Vad gäller SSD är de så små i dagsläget, men i framtiden när kapaciteten stiger och priset sjunker så kan du skruva sönder datorn och stoppa i en annan disk.

typ
Link to comment
Dela på andra sajter

Bra, för det är dyrare att lägga till 8 GB från Apple än att köpa minne från annan datorbutik och sätta i maskinen senare.

Vad gäller SSD är de så små i dagsläget, men i framtiden när kapaciteten stiger och priset sjunker så kan du skruva sönder datorn och stoppa i en annan disk.

typ

Gött då vet jag hur jag ska gå till väga=) nu ska jag gnida händerna tills den kommer...

Link to comment
Dela på andra sajter

Du kommer att kunna byta hd och sätta in mera minne skit enkelt ☺️.

Men som linus skriver, köp inte från apple. Du kan få det flera tusen kr billigare.

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...