Jump to content
Annons

Lack frÄgor


Murmel

Recommended Posts

God dag 😉

Hade tĂ€nkt köpa mig en telecaster byggsats frĂ„n Gitarrdelar.se bara för att prova bygga ihop en gitarr mest för skojs skull. Mickarna och sĂ„dant fĂ„r jag ersĂ€tta senare för de som följer med Ă€r ju knappast nĂ„got i hĂ€stvĂ€g 🙂

Nu till det jag hade tÀnkt frÄga.

Ska ocksÄ bestÀlla Vit cellulosa lack och matt klarlack hade jag tÀnkt. Jag har aldrig sett en matt-vit telecaster och jag Àr helt förÀlskad i matt-vitt sÄ det skulle vara perfekt!

Undrar nu bara om man kan anvÀnda matt klarlack till halsen ocksÄ..? Eller blir det helt Ät fanders?

Vill gĂ€rna ocksĂ„ ha lite grejjer jag skulle behöva tĂ€nka pĂ„ osv. med lackningsprocessen. Jag Ă€r inte ute efter nĂ„got ultimat resultat utan jag gör mest detta för skojs skull, den blir ju inte direkt ospelbar bara för att jag lackar den 🙂

Tacksam för svar iallafall...

Link to comment
Dela pÄ andra sajter

Annons

Det Àr ganska vanligt med mattlackade halsar. Lacka kroppen vit Àr knepigare. Först skall du ha en grundlack, sedan fÀrgskikt (skall bara tÀcka) Sedan klarlack utanpÄ den vita fÀrgen. Ytskiktet Àr det du vÄtslipar och polerar, det kan du inte göra med fÀrgen. Du kan naturligtvis ha din matta klarlack ytterst. Lycka till.

Link to comment
Dela pÄ andra sajter

Postat (redigerat)
Det Àr ganska vanligt med mattlackade halsar. Lacka kroppen vit Àr knepigare. Först skall du ha en grundlack, sedan fÀrgskikt (skall bara tÀcka) Sedan klarlack utanpÄ den vita fÀrgen. Ytskiktet Àr det du vÄtslipar och polerar, det kan du inte göra med fÀrgen. Du kan naturligtvis ha din matta klarlack ytterst. Lycka till.

SÄ grundlacken, blir det nÄgra lager med just den matta lacken jag hade tÀnkt ha dÄ eller? Och efter det nÄgra lager med vitt sedan klarlack pÄ det och till sist vÄtslipning?

â˜ș

Redigerat av Murmel
Link to comment
Dela pÄ andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vÄr community genom att registrera dig. Det Àr enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in hÀr.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...