Ekstasis Postat 16 juli 2009 Postat 16 juli 2009 Om du som jag tröttnat på bitbridge i cubase och sonar så finns det hopp, programmet Jbridge är ett ganska nytt och revolutionerande program som gör det möjligt att köra 32bit pluggar i en 64 bitars host eller omvänt. Man kan även köra det i 32bit-32bit om man vill få nytta av mer minne t.e.x Till skillnad från bitbridge så funkar i stort sett alla pluggar jag har provat...i Jbridge...dessutom är prestandan märkvärt bättre... Dock får man prova lite olika inställningar för vissa pluggar, en del plugga kommer att crasha med standard inställningen...har man dock ställt in rätt inställningar för varje plugg så borde det funka stabilt. Det programmet är såpass bra och revolutionerande att jag tror att många tillverkare kommer att inkludera det i sitt DAW, det funkar hur som helst många gånger bättre än Bitbridge. http://jstuff.wordpress.com/jbridge/ Finns att prova gratis, men ljudet stoppas efter 20 minuter därefter får man starta om sitt daw om man vill fortsätta..
Rabieshund Postat 18 juli 2009 Postat 18 juli 2009 Det låter stört bra! Ska precis köpa ny dator och jag vill gärna kunna köra bla Colossus på 64bit. Kontakt alltså..
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in här.