millfordhaven (oregistrerad) Postat 3 juli 2009 Dela Postat 3 juli 2009 Hej, Har idag T-Racks master plugin IK-multi. den är 4-5 år gammal ? Det finns en uppsjö med pluggar och jag som är lite novis inom detta! vad jag skall kolla efter i masterings pluggar? vad är viktigt? Det skall vara lätt/enkelt, billigt och låta jättebra, fungerar dessa kombinationerna? Tacksam för svar/ Thomas Använder G5 Mac 2,5/ 4 Gb ram. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Peter Roos Postat 3 juli 2009 Dela Postat 3 juli 2009 (redigerat) T-Racks Deluxe är väldigt bra, plus UAD:s multibandskompressorer, limiters. Kolla in Waves pluggar också. Tycker att UAD (Pci/Pcie-kort) är det bästa jag hört dock. Lite dyra kort, men de låter väldigt analogt. Bra för att fixa upp nivåerna och ljudet på en lite blek mix. Har även Izotope Ozone, sjyst på enstaka instrument och mix-bussar. Redigerat 3 juli 2009 av Sleap Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
DieHard (oregistrerad) Postat 3 juli 2009 Dela Postat 3 juli 2009 Går ju fortfarande köpa UAD-1 kort billigt men visst om man även ska ha mastringpluggarna så blir det dyrare. Men om du har gamla T-racks så är det väl bara att uppgradera dem? Måste ju vara det billigaste alternativet. De är ju riktigt bra och nu har de ju även åtgärdat den allt för höga cpu:n. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Gilbert Postat 3 juli 2009 Dela Postat 3 juli 2009 Om man kan köra UAD så är valet enkelt... Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
millfordhaven (oregistrerad) Postat 3 juli 2009 Dela Postat 3 juli 2009 Så det bästa för mig är att uppdatera mitt T-racks? det är så stor skillnad? Mvh / Thomas Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Anders F Postat 3 juli 2009 Dela Postat 3 juli 2009 Så det bästa för mig är att uppdatera mitt T-racks? det är så stor skillnad?Mvh / Thomas Eftersom du sitter på pro tools kan du ju även ta hem ett demo från Mcdsp och se om du gillar deras mastringsplugg. http://www.mcdsp.com/index.php?option=com_...&Itemid=271 Prova många olika är mitt tips och se vilken som du trivs bäst att jobba i. MVH Anders Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
drloop (oregistrerad) Postat 3 juli 2009 Dela Postat 3 juli 2009 (redigerat) Så det bästa för mig är att uppdatera mitt T-racks? det är så stor skillnad?Mvh / Thomas EQ och kompressor och / eller multibandskompressor gör tricket. Jag har T-racks EQ men använder den aldrig när jag mastrar, tycker den är lite klumpig så jag använder EQn som följer med min DAW och som är mycket enklare att ratta. PTs EQ är ju fullt användbar för detta ändamål. Strunta i att uppgradera. Det sitter mer i fingrarna än i EQ. Redigerat 3 juli 2009 av drloop Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Peter Roos Postat 5 juli 2009 Dela Postat 5 juli 2009 Kolla in Massey också. Hans pluggar är väldigt bra och inte så dyra. Mastering limitern är väldigt bra (även på enstaka spår). Testa demon. http://www.masseyplugins.com/ Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in här.