Jump to content
Annons

Amp simulator softwares


Larren_90

Recommended Posts

Hej

Jag har fått ett litet problem vad det gäller att försöka hitta ett bra VST plugin för min Gitarr.

vad som är delemmat är att jag inte kan finna något riktigt bra Amplifier program.

Jag har testat Guitar rig 3 och IK amplitube 2 men känner inte att de riktigt levererar de där

ultimata moderna hardrocks soundet som många nya band använder sig av ida.

Ett program som använder sig av Diezel, Splawn eller Mesa Boogie förstärkare hade varit en dröm

att hitta men jag tycks inte komma över några uppgifter om att de skulle finnas något riktigt

bra program som använder sig av de ovan nämnda.

Hade varit grymmt om någon kunnat ge lite information och tycke kring om de funnit något de

verkligen känner att de levererar.

Tackar!

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

Jag har sagt det förut och säger det igen; Strunta i den inbyggda högtalarsimuleringen och använd dig av någon av de hundratals välljudande IR-filer av kända högtalarfabrikat som finns för gratis nedladdning på internet. Guitarampmodeling.com och Ultimate Metal Forum är dina två första pitstop on the information highway. För övrigt är både Guitar Rig och Amplitube skitbra.

mvh

Niklas

Link to comment
Dela på andra sajter

DieHard (oregistrerad)

Revalvers egna Peavy är de klart bästa i mjukvarugitarr. Grymt bra. Och om man bara vill ha dem så går det köpa den mindre versionen billigare. Men mesan är väl inte mer än okej. Dock bättre än Amplitube Metals version. Men visst går det få tillräckligt bra ändå och som Nixon säger skit i de egna cab som alla tillverkare har som låter plastiga. Fattar inte varför inte alla uppgraderar sina? 😏 Guitar hacks impulserna är riktigt bra och gratis.

Link to comment
Dela på andra sajter

DieHard (oregistrerad)
Jag kör själv Amplitube 2 Live och är nöjd.

Testat Guitar Rig 2 och den gick jag inte riktigt att låta som jag ville. Säkert en vanesak.

Säkert. Men sen beror det också på vilket ljud man är efter. Väldigt många som klagat på att den är svår få till något bra när det gäller tyngre metalljud dock. GR verkar mera vara bra för allt annat än det. Själv testat 3:an och tyckte inte om den tillräckligt för att skaffa den.

Link to comment
Dela på andra sajter

DieHard (oregistrerad)
Hur är det med Softube? det sägs att dom ska låta väldigt nära originalen men aldrig testat själv.

http://www.softube.se/

Det jag har hört låter bramen är lite väl lite som ingår i den tycker jag. Och inga effekter heller och dessutom kräver den ilok.

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag tycker att Guitar Rig är överlägset av de jag testat (Amplitube, IKs Fender-plugg, Waves Guitar osv).

Enda nackdelen med Guitar Rig är väl att det finns så många möjligheter att man riskerar "skruva sönder" ljudet i början 😉

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag skulle rekommendera Guitar Rig. Svårt att få till ett bra sound är det visseligen, men när man väl får till det så låter det fett.

Länk till en myspace med några låtar jag gjort, där jag använder Guitar Rig.

ejoy

http://www.myspace.com/ambercontrol

EDIT: Glömde att jag hade en workprint på en av låtarna här på forumet.

https://www.studio.se/index.php?showtopic=54356

Redigerat av theFox
Link to comment
Dela på andra sajter

hittade just en gratis sida för några intressanta pluggar: http://www.acmebargig.com/index.php

Det finns:

D.I.G- Dual Integrated gain gitarrstarkar simulator

B.I.G- Bass Integrated Gain Basstärkare

Redshift pickup replacer få din gitarr att låta som om den var gjord av al, lönn, hade humbucker eller singelcoil micar osv.

Tribe- Clean amp

+ några andra grejer

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 1 månad senare...
hittade just en gratis sida för några intressanta pluggar: http://www.acmebargig.com/index.php

Det finns:

D.I.G- Dual Integrated gain gitarrstarkar simulator

B.I.G- Bass Integrated Gain Basstärkare

Redshift pickup replacer få din gitarr att låta som om den var gjord av al, lönn, hade humbucker eller singelcoil micar osv.

Tribe- Clean amp

+ några andra grejer

Ser intressant ut. Hur lät de?

Nån som testat deras "Canadian Metal Pack"?

acmebargig_CanadianMetal.jpg

Ful som stryk men att ha typsnitt av blod tyder ju på att det är hårda grabbar så då MÅSTE det ju låta bra :rolleyes:

Är själv i sommar och "ominstallationsmode" så jag kan inte testa...

Btw, funkar pluggarna i 64 bit?

Cheers!

Link to comment
Dela på andra sajter

Kan rekommendera dessa amp:Nick Crow 8505 Lead och Nick Crow 7170 Lead ->nickcrowlab Free...

i hop med Recabinet Speaker simulation, finns demo att tanka -> Recabi

plugg för recabi -> keFir Free...

även från denna sida SimulAnalog Guitar suite Download -> GSuite.zip Free...

- Boss DS-1 (Distortion stompbox)

- Boss SD-1 (Super Overdrive stompbox)

- Tube Screamer (Overdrive stompbox) använder jag ihop med Nick Crow amp.Ruggit bra 🙁

- Oberheim PS-1 (Phaser stompbox)

- Univox Univibe (Modulations stompbox)

- Fender Twin 1969 (Guitar amplifier)

- Marshall JCM900 Dual Reverb (Guitar amplifier)

/Jack

Redigerat av Zando
Link to comment
Dela på andra sajter

deeman (oregistrerad)

Jag gillar Overloud TH då det tar minimalt med kraft från datorn. Brus och lever inte som de andra ovan nämnda

bortsett från ReValver det är väl rätt ok. Men Overloud TH är lite bättre när det gäller detta.

ReValver MkIII och Overloud TH är väl de bästa i skrivande stund om man nu skall säga något.

Jo, Waves GTR är väl ok också. Skall man se det pengamässigt tror jag ReValver är kandidat no.1

Krävs mycket tålamod med denna typ av produkter.

Var beredd på att lägga ner lite tid i att fixa till ljud etc..

Och för allt i världen inte att spara ofta medans ni rattar runt.

/Deeman

Redigerat av deeman
Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...