JoeLTD Postat 26 juni 2009 Postat 26 juni 2009 När jag gör ett spår i cubase går det fint att spela in på det. men när jag sedan gör ett till spår, så går det inte att spela in. Det nya spåret registrerar alltså inget ljud alls. Väldigt störande problem. Någon som vet?
JoeLTD Postat 26 juni 2009 Trådstartare Postat 26 juni 2009 har du valt rätt input på kanalen? Ja. Gör exakt samma som när jag ska spela in i första spåret.
spass Postat 26 juni 2009 Postat 26 juni 2009 Ja. Gör exakt samma som när jag ska spela in i första spåret. ja fast du vill ju inte spela in samma sak som på första spåret gissar jag. så därför måste man välja vilken kanal från ljudkortet du vill spela in för varje spår... du måste ju även rec-aktivera alla spår du vill spela in på om du spelar in flera spår samtidigt
GIGAN (oregistrerad) Postat 26 juni 2009 Postat 26 juni 2009 Vad ska du spela in? Audio, eller vst instrument? GIGAN
JoeLTD Postat 27 juni 2009 Trådstartare Postat 27 juni 2009 ja fast du vill ju inte spela in samma sak som på första spåret gissar jag.så därför måste man välja vilken kanal från ljudkortet du vill spela in för varje spår... du måste ju även rec-aktivera alla spår du vill spela in på om du spelar in flera spår samtidigt Ja, de spåret jag vill spela in på är rec-aktiverat. Jag spelar in från samma ingång, så då borde de väll inte vara några problem? Vad ska du spela in?Audio, eller vst instrument? GIGAN Audio
GIGAN (oregistrerad) Postat 27 juni 2009 Postat 27 juni 2009 Ja, de spåret jag vill spela in på är rec-aktiverat. Jag spelar in från samma ingång, så då borde de väll inte vara några problem? Audio Ok och du har kommit ihåg att slå på monitor knappen på spåret? Isf gå in i mixern och se om det är routat på samma sätt på båda kanalerna. GIGAN
JoeLTD Postat 27 juni 2009 Trådstartare Postat 27 juni 2009 har du valt rätt input på kanalen? Här va felet, var inte tillräckligt uppmärksam.. När jag gjorde ett till spår spelades det in på ingång 2 istället, visste inte att det byttes automatiskt. Var alltså bara att ändra ingång, Tack så mycket för svaren!
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in här.