Erikson Postat 22 juni 2009 Postat 22 juni 2009 (redigerat) Hej! Jag funderar pÄ att köpa ett ljudkort som Àr 16-kanaligt, men endast 8st Àr Mic ingÄngar med phantom-power. Om jag ska spela in mic i dom resterande 8 kanalerna som Àr vanliga line inputs, mÄste jag ha preamps dÄ?` MÄste jag ha preamps Àven om inte ska ha Phantom power pÄ dom micarna i LineingÄngarna? Tack! Alla seriösa svar uppskattas! Edit: AssÄ Det Àr ett Alesis Multimix 16 8st XLR, 48v Phantompower med inbyggda Preamps 8st Line IngÄngar! Redigerat 22 juni 2009 av Erikson
Gardinen Postat 22 juni 2009 Postat 22 juni 2009 (redigerat) Jag lÀgger in svaret; "JA", pÄ samtliga frÄgor. Eftersom du mÄste förstÀrka micksignalen pÄ nÄgot sÀtt sÄ mÄste du ha en mickförstÀrkare, INNAN linjeingÄngen. Redigerat 22 juni 2009 av Gardinen
Apep Postat 22 juni 2009 Postat 22 juni 2009 Yes đ Finns mĂ„nga Ă„tta kanaliga preamps pĂ„ marknaden i alla prisklasser och kvalitet, sĂ„ nĂ„gon lĂ€r du hitta som passar dig i pris och kvalitet.
Erikson Postat 22 juni 2009 TrÄdstartare Postat 22 juni 2009 Jag lÀgger in svaret; "JA", pÄ samtliga frÄgor. Eftersom du mÄste förstÀrka micksignalen pÄ nÄgot sÀtt sÄ mÄste du ha en mickförstÀrkare, INNAN linjeingÄngen. Tack för det snabba svaret! Ett rent och rakt svar, sÄnt uppskattas!
Studioman Postat 22 juni 2009 Postat 22 juni 2009 Jag lÀgger in svaret; "JA", pÄ samtliga frÄgor. Eftersom du mÄste förstÀrka micksignalen pÄ nÄgot sÀtt sÄ mÄste du ha en mickförstÀrkare, INNAN linjeingÄngen. Men om det Àr t ex m-audio fast track ultra sÄ Àr det vÀl inbyggd preamp ? en vÀligt bra sÄdan dessutom det Àr iallafall en inbyggd i mikingÄngarna det vet jag, men det borde inte behövas nÄn extra preamp pÄ line ingÄngarna, lÄter skumt tycker jag.. kan ha fel.
spass Postat 22 juni 2009 Postat 22 juni 2009 Hej!Jag funderar pÄ att köpa ett ljudkort som Àr 16-kanaligt, men endast 8st Àr Mic ingÄngar med phantom-power. Om jag ska spela in mic i dom resterande 8 kanalerna som Àr vanliga line inputs, mÄste jag ha preamps dÄ?` MÄste jag ha preamps Àven om inte ska ha Phantom power pÄ dom micarna i LineingÄngarna? vilket ljudkort menar du egentligen? det krÀvs en preamp för att fÄ upp miksignalen till linenivÄ fantommatning har inget med nivÄn att göra utan vissa mikar krÀver helt enkelt ström Men om det Àr t ex m-audio fast track ultra sÄ Àr det vÀl inbyggd preamp ? en vÀligt bra sÄdan dessutom det Àr iallafall en inbyggd i mikingÄngarna det vet jag, men det borde inte behövas nÄn extra preamp pÄ line ingÄngarna, lÄter skumt tycker jag.. kan ha fel. fast track ultra har 4 mikpreamps om man vill koppla mikar till de övriga ingÄngarna behövs det externa preamps till dem
Studioman Postat 22 juni 2009 Postat 22 juni 2009 fast track ultra har 4 mikpreamps om man vill koppla mikar till de övriga ingĂ„ngarna behövs det externa preamps till dem Ăr det inte pĂ„ alla 8 xlr ingĂ„ngar ? :S
Apep Postat 22 juni 2009 Postat 22 juni 2009 Ăr det inte pĂ„ alla 8 xlr ingĂ„ngar ? :S fast track ultra har fyra mic-ingĂ„ngar fast track ultra 8R har 8 mic-ingĂ„ngar
Studioman Postat 22 juni 2009 Postat 22 juni 2009 fast track ultra har fyra mic-ingÄngarfast track ultra 8R har 8 mic-ingÄngar Hehe menade 8R, trodde det var sjÀlvklart eftersom han sade 16 kanaler ^^
spass Postat 22 juni 2009 Postat 22 juni 2009 Hehe menade 8R, trodde det var sjÀlvklart eftersom han sade 16 kanaler ^^ fast track ultra 8R har vÀl ocksÄ bara 8 kanaler...
Erikson Postat 22 juni 2009 TrÄdstartare Postat 22 juni 2009 AssÄ Det Àr ett Alesis Multimix 16 8st XLR, 48v Phantompower med inbyggda Preamps 8st Line IngÄngar!
Apep Postat 22 juni 2009 Postat 22 juni 2009 Hehe menade 8R, trodde det var sjÀlvklart eftersom han sade 16 kanaler ^^ Den har vÀl bara 8 ingÄngar? http://www.m-audio.com/images/global/media...ltra8R-Back.jpg
Studioman Postat 22 juni 2009 Postat 22 juni 2009 AssÄDet Àr ett Alesis Multimix 16 8st XLR, 48v Phantompower med inbyggda Preamps 8st Line IngÄngar! DÄ ska det inte behövas en preamp
spass Postat 22 juni 2009 Postat 22 juni 2009 DÄ ska det inte behövas en preamp han vill koppla in fler Àn 8 mikar och för att koppla in mikar i ingÄngarna 9-16 pÄ mixern sÄ krÀvs en extern preamp
Studioman Postat 22 juni 2009 Postat 22 juni 2009 han vill koppla in fler Àn 8 mikar och för att koppla in mikar i ingÄngarna 9-16 pÄ mixern sÄ krÀvs en extern preamp Sitter det alltsÄ ingen inbygd preamp i till line ingÄngarna? Trodde det rÀckte med XLR till tele kablar.
Apep Postat 22 juni 2009 Postat 22 juni 2009 Sitter det alltsÄ ingen inbygd preamp i till line ingÄngarna? Trodde det rÀckte med XLR till tele kablar. No NO ...
Studioman Postat 22 juni 2009 Postat 22 juni 2009 Okey mitt fel, har inte stor koll pÄ m-audio. Ber om ursÀkt ^^ hehe
spass Postat 22 juni 2009 Postat 22 juni 2009 Sitter det alltsÄ ingen inbygd preamp i till line ingÄngarna? Trodde det rÀckte med XLR till tele kablar. det finns mikingÄngar som har teleanslutningar men hÀr Àr det bara line-ingÄngar Okey mitt fel, har inte stor koll pÄ m-audio. Ber om ursÀkt ^^ hehe du menar alesis...
Studioman Postat 22 juni 2009 Postat 22 juni 2009 det finns mikingÄngar som har teleanslutningar men hÀr Àr det bara line-ingÄngar du menar alesis... juste x) lite borta ^^
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vÄr community genom att registrera dig. Det Àr enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in hÀr.